Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Tack för kortet Lina

Sunday, January 02, 2011

Tack för kortet Lina

Hemma efter en mycket annorlunda resa. Normalt sätter jag ju alltid på mig lurarna med hög musik det första jag gör när jag kliver på tåget, men när jag klev på sträckan Jönköping - Falköping satt en tjej framför mig och pratade högt och tydligt i mobilen. Hennes sätt att tala var så där stöddigt fjortisgullig och jag var bara tvungen att lyssna och drömma tillbaka till den tiden man själv var där. Efter ett tag började hon prata om att någon slagit henne, men sen bröts samtalet och hon la på. Efter ytterligare ett tag klev hon över till sätet på andra sidan gången och tog en hårspray som låg där på sätet brevid en kille. Killen började genast gorma och sen var ett gräl i full gång. Detta var alltså pojk- och flickvän som var mitt uppe i ett svartsjukedrama som de sedan spelade ut inför hela kupén. De var inte glada nån av dom och det vart inte bättre innan jag hoppade av.

På nästa tåg hamnade jag i ett fyrasäte med en svenkpolack, en datanörd från Stockholm och en musikstuderande från Arvika. De var inne i en diskussion om klimatkontroll som visade sig vara svenskpolackens jobb. Efter ett tag blev det tydligt att ingen av dom kände varandra. Å, herregud, tänkte jag, hoppas inte de vill ha in mig i diskussionen. Jag blundade genast och låssades sova. Svenskpolacken klev av efter ett tag och sen satt tjejen och killen och gick i genom alla ämnen de läst sedan gymnasiet. Efter ett tag somnade jag på riktigt. Killen var dock programmerare av webprogram och enligt honom var det något det var en otrolig brist på. Jag tycker ju sånt är kul så det kanske jag skulle satsa på. Tydligen räcker nåt år yrkesutbildning.

Jag gick, trots att jag visste att det skulle bli skittungt och jobbigt och handlade direkt istället för att gå hem och lämna väskan först. Jäklar va tungt det vart. Jag svor hela vägen hem från Ekershallen... men nu är det ju ganska skönt att det är gjort.

När jag kom hem låg detta i min brevlåda:


Tack Lina. Detta börjar bli lite av en tradition. Jag fick nämligen ett julkort av Lina förra året med. Kul att hon ska åka till Vietnam av alla ställen. Väldigt exotiskt. Just ja, kanske jag ska nämna att jag inte har en aning om vem denna Lina är. Hon måste tycka jag är otroligt ohövlig som aldrig tackar för hennes kort.

Nu ska jag packa upp som ju är typ det tråkigaste i hela världen och sen ska jag lägga mig i soffan och grina för att julledigheten är över och att jag är ensam igen.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: