Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: MTV utgår, TV11 ingår

Monday, January 17, 2011

MTV utgår, TV11 ingår

Igår kväll möttes jag av en grå skärm på kanalplatsen för MTV: MTV utgår ur det analoga grundutbudet. Jag tycker det känns lite sentimentalt. Inte för att MTV är en så himla bra kanal, utan för att den alltid funnits där och har faktiskt haft otroligt stor betydelse i unga dar. Jag glömmer aldrig hur jag rusade hem från skolan när jag var typ 11 (måste varit under 12 för detta var i Kumla) för att se MTV Raps. Och även om MTV inte är något jag kollar på regelbundet idag och det faktiskt inte är mycket av musikkanal längre sätter jag fortfarande på det varje arbetsdagsmorgon när inget annat visas för att få lite bakgrundsmusik i mörkret. Jaja, nu står det ju faktiskt att man kan se MTV på kanalplats 50 fram till sommaren så man får väl söka rätt på den och börja ta farväl.

Istället kommer nu TV11 att ta över MTVs plats. TV4s nya satsning som är nån uppdaterad version av TV400 om jag fattat det rätt. Deras dragplåster är Big Brother och det går ju hem, men i övrigt skulle jag inte bli förvånad om den är precis likadan som alla andra kanaler, d.v.s fullsmockad med en massa repriser på dåliga sitcoms som vi redan sett 100 gånger.

Ja, det är väl bara att gilla läget.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: