Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Jag bara måste ju kommentera

Thursday, January 20, 2011

Jag bara måste ju kommentera

Tågbluffen
Trafikverket har gått ut med siffror om 72 procents punktlighet, men nu framkommer att statistiken är manipulerad. De har nämligen "glömt" att räkna med inställda tåg, vilket skulle ha inneburit att siffran blev en helt annan. Efterundersökningar av tidningarna visar att siffran 15% skulle vara mer riktigt och det är ju fan skrämmande. Men... nu var det väl ingen som trodde på de där siffrorna ändå.

Ingemar
Jag skrev om fallet Ingemar när det hände och nu måste jag göra det igen för nu har Ingemar själv gått ut och berättat vad som hände.

– Jag sa till chauffören att jag kunde gå själv upp till huset och leta fram nyckeln som jag brukar ha gömd vid knuten.
Nästan framme halkade jag och stöp framlänges. Jag var nog inte så frisk och stark som jag trodde.

Rubriken: "Lämnades i kylan" . Om gubben säger att han ska gå till huset själv finns det ingen lag som säger att någon ska följa honom ändå. Taxicahuffören är ändå bara det titeln säger egentligen... en chaufför. Sen finns tillägg i reglerna att de ska följa till dörren OM PERSONEN BEHÖVER! Ingemar sa sig inte behöva och vad jag förstår var han varken snurrig eller oförmögen att gå.

Ingemars familj är upprörda och det förstår jag... det kunde slutat riktigt illa, men...

 – Vi i familjen fattar det inte heller, vi är fortfarande väldigt upprörda och vill ha en ordentlig förklaring. Hur kunde sjukhuset bara skicka hem honom utan att ringa och varsko oss anhöriga så vi kunde ta emot? Och hur kunde sjuktransporten bara släppa av honom och låta honom själv stappla 30 meter genom snön till sitt hus? Det är frågor vi vill ha svar på.

Återigen... varför ska sjukhuset ringa och berätta att Ingemar är på väg hem? Är Ingemar inte redig i huvudet? Är han omyndigförklarad? Ingemar kunde väl själv ha ringt sin bror och syster? Och om han inte gjorde det har inte personalen någon rätt att ge ut uppgifter som inte Ingemar själv ber om. Patientsekretess kallas det. Det verkar ju inte heller direkt som att Ingemar själv skyller på någon annan så varför ska familjen och tidningarna göra det?

Acne-Malin
I förra veckan nekades Malin jobb på ett Yogacenter för att hon hade acne. Nu har hon fått revansch... tack vare sin snyfthistoria i tidningen har hon fått flera jobberbjudanden. Jätteroligt för Malin, men jag tycker faktiskt inte Yogacentret hade fel i att inte anställa henne. Ett företag vill sälja sin produkt. Det är bara dumt av ett företag att anställa någon de tror skulle vara negativ för produkten och företaget. Det är företagets rätt att göra det. Självklart lockar det mer med en snygg och fräsch receptionist när det är det kunderna kommer för att bli... snygga alltså. Kanske låter ytligt, men så jäkla bister är ju faktiskt sanningen. Hoppas Malin får nu får ett annat jobb... ett där acnen inte spelar någon roll. Men jag vet inte jag. Jag skulle då inte vilja ha jobb bara för att nån känner sympati med mig efter en artikel i tidningen, men vi är ju alla olika.

Nä, nu ska jag lugna mig lite. Vart bara så upprörd när jag såg de tre första artiklarna på Aftonbladet. Ska nog ta med mig en tidning och krypa ner i ett vaniljdoftande hett bad.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: