Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Dammsugarsupport

Thursday, January 20, 2011

Dammsugarsupport

Jag utför operation städning denna torsdagkväll så jag slipper i helgen, men det är ju ett rent helvete med min dammsugare. Efter att ha kämpat länge med gummisnoddar för att få munstycket att sitta köpte jag mig tillslut ett Twinnermunstycke som skulle vara så himla universal och bra. ICKE! Munstycket passar utan problem men är platt och hålen under ligger utanför hålet i mitten på själva röret och det blir inget sug ALLS. För att få rent min matta i hallen får jag med all kraft putta ut hårstån och dylikt utan för matten och sedan suga upp dom utanför. Det går att få upp saker från golvet om jag kör väldigt sakta och trixar lite. Det funkar alltså inte att göra rent speciellt bra.
Tar jag av munstycket är det världens flås i dammsugaren.


Så jag påbörjade en jakt med eld och lykta runt internet för att hitta nåt slags orginalmunstycke, bara för att finna att Melissa inte har någon svensk sida och den de har är helt omöjlig att navigera. Dessutom har jag ingen lust att beställa utomlands ifrån... inte ett jäkla minstycke. Kan väl inte vara så svårt?!

Tillslut hittade jag Reservex.  

Reservex.se är en internetbaserad återförsäljare av reservdelar och tillbehör till vitvaror, hushållsmaskiner och hemelektronik. Hos oss hittar du reservdelar till i princip alla märken/tillverkare på marknaden.

Inte heller på deras sida hittade jag min reservdel, men till min stora glädje en support. Man kan ju tycka att även om jag inte kan få Melissa originaldel, borde det väl finnas nåt lite bättre som passar... så jag mailade.


Känns lite löjligt att maila support om ett dammsugamunstycke, men vafan gör man då? Nu hoppas jag att jag får ett svar också... och gärna ett positivt sådant.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: