Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Snön smälter

Tuesday, January 18, 2011

Snön smälter

Idag har varit bland de gråaste dagarna i mannaminne, men jag bara ler. Snön är på många ställen helt borta och snöskottarna har gjort sitt jobb och forslat bort mycket av de vallar som ligger kvar. På många ställen är det barmark och det är helt underbart att känna asfalt under fötterna. Tänk om det kunde skita i att komma mer snö nu.

Att snösmältningen orsakar trubbel har jag inte märkt av här i Örebro i alla fall. Det blir väl nu när det ska börja frysa igen kanske, men några översvämningar har jag inte sett till.

Idag blir det ut och springa,. Jag bytte om till löparkläder så fort jag kom hem så jag bara har att häva mig ut när jag får infallet. Expressen listar de bästa sätten att förbränna och självklart står löpning i topp med ca 375 kcal på 30 minuter. Nåt annat som står med och som jag var sugen på förra sommaren är rullskridskor. Under 30 minuter bränner man hela 425 kcal. Det är rörelserna från sida till sida av lår och bakdel som kräver mer av din kropp. Rullskidor är effektiv träning som dessutom inte sliter på knän och andra leder. Jag tror banne mig det får bli ett par till våren. Tyvärr är ju träningsmöjligheterna begränsade på grund av otroligt dåliga vägar, men jag har lite ställen som faktiskt är utmärkta att åka på. Gäller bara att pynt kroppen med en massa skydd så ska det nog går bra.





Image and video hosting by TinyPic

No comments: