Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: En borta och allt spricker

Monday, January 17, 2011

En borta och allt spricker

Vi har det ganska bra planerat på vår mottagning med folk. Två personer per doktor, en i telefon, en sköterskemottagning och en uroterapeut. Allt är noga uträknat så vi räcker till och även har möjlighet att ta de extrapatienter emellan som är inbokade. Men det är också precis så vi räcker. Händer det nåt finns inget utrymme. Idag var Marie-Louise lilla dotter magsjuk och vi vart en kort och då bryter genast kaoset ut. Nu lyckas vi på nåt sätt alltid lösa det, men det är nästan så vi faller på kuppen.

Såg denna i tidningen Kupé igår på tåget. Ser det inte helt ljuvligt ut så säg?

Halka är dagens kännetecken. Det var nästintill omöjligt att ta sig till jobbet i morse. tack och lov har mycket av det smällt bort under dagen och en dag till med plusgrader och vägarna kommer vara fria. Det behöver smälta bort. Jag fattar ju att det kommer komma mera snö... det är ju bara januari, men desto mer som smälter nu desto snabbare kommer det ju gå sen när det ska smälta för säsongen.

Jag sitter och är irriterad över en räkning jag fick idag. Som jag skrev när jag betalade räkningar betalade jag av min gamla skuld till Wasa Kredit förra månaden för en dator som kostat mig bra mycket mer än vad det var tänkt. Datorn är död sedan länge. Och nu kommer det en räkning på 13 kronor idag! 13 kronor som då ska vara räntan som är kvar. Är det inte löjligt så säg? Det känns ju nästan som att administrationen borde vara dyrare än att de får in de 13 kronorna.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: