Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Doktorn kan inte komma just nu - Han sitter på toa

Wednesday, January 19, 2011

Doktorn kan inte komma just nu - Han sitter på toa

Maginfluensan är i full gång. Personalen VAB:ar eller är sjukskrivna själva och patienterna avbokar sig. Idag hade vi barnmottagning och en efter en ringde föräldrarna och avboka sina tider, vilket gjorde att det till sist bara vart två operation och 5 mottagningsbesök kvar. Men...

Under förmiddagen var alltid lugnt med vår barnurolog som kommer till oss en gång i månaden från Uppsala. Lunchen gick ner utan några bekymmer och med bra aptit. Eftermiddagsmottagningen började bra, men sen helt plötsligt tappade urologen färgen och rusade iväg. Vart tog han vägen? Jo, till toaletten. Lite senare kommer han ut, blek som ett spöke. Det var inte annat att göra än att ursäkta oss för patienterna och be dom gå hem igen... vilket dom mer än gärna gjorde. hur hans resa hem till Uppsala gick är det ingen som vet, men jag antar den inte var alltför rolig.

Det är konstigt dock, för jag tycker man hör om magsjuka överallt, men det har varit otroligt tomt i mailboxen i år med utskick från klinikerna. Vanligen är det minst ett mail per dag den här tiden med avdelningar som stänger pga vinterkräket.

Visst rumlar det i magen när man hör att någon man nyss stått bredvid insjuknat, men jag känner mig ändå ganska lugn. Hittills har jag, vad jag vet, aldrig haft maginfluensa och då borde jag väl inte få det denna gång heller. Och aptiten efter dagens all träning är det absolut inget fel på. Har just ätit två ägg och en halv tallrik gröt (eftersom det kokar över om jag gör en hel) och jag är fortfarande PRICK lika hungrig. Måste ta mig nåt mer innan jag svälter sönder.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: