Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Långfärdsskridskor

Sunday, January 23, 2011

Långfärdsskridskor

❤ Totally inlove ❤. Det tog ett tag innan vi kom iväg, jag och Emma för vi började skruva om bindningarna på skrillorna, men tillslut fick vi till det ganska bra. Eftersom jag inte hade några vandrarkängor kom jag på att jag kunde testa skidpjäxorna och bättre får man nog leta efter. De passade ju perfekt.

Det var så mycket folk vid Rävgången att jag blev alldeles paff. Tänk att så mycket folk åker skridskor. Det var många många hundra. Otroligt. Jag har väntat mig att det skulle vara ostabilt och stappligt, men icke. Lämngden på skrillorna gjorde ju att man stod stadigt och det var bara att sätta fart, trots att jag inte stått på ett par skidskor sedan barnsben. Det dröjde inte länge innan jag fick in skatetekniken och med stavarnas hjälp kom amn upp i ganska så bra hastighet. Tyvärr låg det lite snö på banan och isar var på sina ställen väldigt knöcklig, men i det stora hela var den ok.

Eftersom vi inte visste hur långt 7 km (som det var ut till stugan på Lindholmen) var åkte vi planlöst. Men så helt plötsligt var vi framme. Lindholmens lilla café var supermysigt! En lite stuga i vad som såg ut att vara ingenstans mitt på isen, men som i verkligheten faktiskt ligger på fastlandet fast ute på en liten udde. Stugan var helt i timmer och man fick verkligen känslan av skidstuga. I köket stod några eldsjälar och gjorde våfflor på löpande band. Emma tog en kopp choklad och jag en kaffe och så slog vi oss ner vid ett bord. Helt plötsligt dök vår Gunnel och hennes gubbe upp och gjorde oss sällis vid fikat.

Vägen tillbaka kändes ännu stabilare och snabbar, men tyvärr gjorde jag en vurpa här. jag fastnade med en skridskon på en knöggel i isen och slog i knät riktigt illa. Jag ignorerade det och efter ett tag kändes det inte, men nu gör det faktiskt riktigt ont. Jaja, det går över. Jag är helt frälst. Detta var nog bland det härligaste jag varit med om. Lite synd att det var så mycket folk för annars hade hela upplevelsen blivit ännu bättre. Det finns säkert många ställen att åka på, men banan mellan Rävgången och Lindholmen känns ju väldigt säker eftersom Regionförbundet håller stenkoll på den på helgerna.

Så... nu måste jag investera i ett par skrillor. Det verkar finnas i många prisklasser, men de med bindning för vanliga skor är lite i billigare. Jag vet inte men jag tycker om den bindningen. Jag tyckte det kändes väldigt stabilt och skönt så jag ser ingen anledning att slänga ut extra pengar på en pjäxbindning. På Excelsior.se får man ett helt paket: Excelsior Nordic Allround Paket för 899 kr



Men... tills jag köper mig ett par egna går det ju lika bra att köra på Emmas. De tillhör egentligen hennes pappas jobb, men eftersom ingen verkar vilja låna dom där kan hon nog behålla dom så vi kan åka lite till. Längtar verkligen ut igen! ❤ ❤ ❤ Förhoppningsvis hittar vi en lite längre bana också!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: