Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: My butt!

Saturday, January 08, 2011

My butt!

Har precis kommit in efter en underbar löptur denna vintermorgon. Planen var att ta skidorna och åka ut till Karlslund, men de senaste dagarna har jag varit så oroligt sugen på att springa, så jag ändrade mig i sista stund. Jag inser att jag blivit grundlurad av mina hala Gprtexlöpdojor som är så hala att jag trodde det var omöjligt att springa vintertid. Idag tog jag mina vanliga Nike-favoriter och det gick ju alldeles perfekt. Visst, jag sprang inte lika snabbt som jag brukar, men med varvat halt och moddigt underlag blev det nog så jobbigt.

Dock var det så skönt att jag när jag sprungit mina planerade 3 km, sprang 2 till och när jag sprungit dom vart det ytterligare 2 km. Totalt 7 alltså. Jag trodde inte hade jag hade det i mig efter så långt uppehåll, men det gick som en dans! Och jag hade nog kunnat fortsätta, men jag visste inte var jag skulle ta vägen eftersom jag sprungit hela gamla hjärta runt och emellan.

Och inte frös jag en sekund heller. Detta tack vare Adidas Techfit-underställströjan jag fick av Bäjb. Tack!


Så... nu är löpsäsongen igång... trots att det bara är Januari! Underbart. Detta år ska jag slå alla mina tidigare rekord och med så tidig start på säsongen har jag ju alla förutsättningar. Jag har bestämt mig för att satsa på löpningen och crossfit nu ett tag. Friskis kan slänga sig i väggen så länge de inte skärper sig och lägger in lite roliga pass igen. Gymmet kanske jag utnyttjar och om Emma hänkar kan jag absolut tänka mig lite Ki-box, men i övrigt får det va.

Jag är öm i baken! Det var jag redan innan jag började springa efter torsdagens crossfit-pass och i slutet av denna vända kände jag hur det värkte till i vardera skinka varje gång jag satte foten i marken. Bäst jag stretchar lite!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: