Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: De där gick ju bra...

Thursday, January 06, 2011

De där gick ju bra...

Innan jag ens kom iväg...
Jag var helt slut när jag borstat av flera ton snö från bilen och satte mig i den för att köra iväg. Jag hade sparkat rent runt omkring också, men när jag skulle backa ut stod jag blixt still. Gjorde några lönlösa försök innan jag gick ut igen och sparkade bort ännu mer snö så det var rent på lössnö, men inte fan hjälpte det. Runt mig stod tre andra bilägare och sopade sina bilar och bara kollade på mig. Jag stirrade tillbaka. Inte ett tecken till att de skulle hjälpa mig, men glo kunde de.

Jag gav upp, men i trappen upp till lägenheten kände jag att jag inte ville ge mig så jag ringde Bäjb. Han kom med ett gammalt raggarknep att lägga gummimattorna under framhjulen och försöka få fart på dom. Så... ner igen och ut med mattorna. In i bilen och gasa. Återigen spinn. När jag kom ut var mattorna  puts väck. Jag hittade dom flera meter framför bilen. Dit med mattorna, in i bilen och spinn igen och så upprepade jag proceduren kanske fem gånger innan jag ÄNTLIGEN kom ut.

På Rusta
Det var väldigt lite folk på Rusta... typ jag och en till så jag strosade runt där ett tag. Tillslut hittade jag Crosstrainern, men insåg ganska direkt att även om jag faktiskt orkade lyfta den var förpackningen alldeles för otymplig. När jag kollar på bruksanvisningen för hur man ska bygga ihop den verkar det som om den kommer i hundra delar så varför kan man inte få möjligheten att köpa saker i mindra kartonger. Det är ju klart lättare att bära flera små än en stor. Så... ingen crosstrainer, men det blev lite annat smått och gott. Bland annat en yogamatta för att dämpa i golvet när jag tränar, en målarduk, svinto, schampo och dessa underbara hundbajspåsar som jag ska spara tills vi får Elmo. Det kommer bli en dröm att plocka upp hans små poops i de där påsarna.

Köpte de rosa såklart


Vidare till Maxi
Att åka genom stan från söder till norr tog bra mycket längre tid än vad det borde. Runt omkring mig såg jag plogade gator, men Hertig Karls allé som är en av stadens större tyckte de visst inte behövdes plogas just nu. Det var inte så himla mycket folk på Maxi heller. Det var nog första gången. Jag hade skrivit en lång lista eftersom jag ju tänkt göra sojabakad hoki med wokgrönsaker och bulgur. Det var inte en sak som behövdes till det receptet. Bland annat ingefära, farinsocker och ostronsås... vem sjutton har sånt hemma liksom. Nu har jag det i alla fall.

Home again
Typ två timmar senare kom jag hem igen. Det var ju inte riktigt tanken att det skulle ta så lång tid. När jag lyckats baxa mig upp med målarduk, yogamatta och tre kassar fulla med mat och annat och ska sätta igång med maten inser jag att jag inte lagt fram fisken på tining. Pust! Efter att funderat en stund och insett att jag skulle svälta om jag väntade på datt den skulle tina och sen lagade till den gjorde jag en omelett istället. Alltså släpade jag alla de där varorna helt i onödan just idag i detta snöoväder, men men.

Och nu så sitter jag här i soffan med en kopp efter-maten-kaffe och njuter över att vara hemma igen. Nästa projekt blir att bära upp julsakerna på vinden, färga håret och träna.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: