Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Makabert

Tuesday, January 18, 2011

Makabert

Makabert är ett ord som jag hör runt omkring mig mer och mer tycker jag. Jag funderade över ordet hela vägen hem, för även om jag vet när man använder det vet jag egentligen inte vad ordet betyder... eller nu vet jag.

Makaber      hemsk, ohygglig, gräslig, otäck; kuslig, skrämmande, spöklik, skräckfylld; pinsam, penibel, obehaglig


Med allt som hänt i Örebro är det inte konstigt att det använts så frekvent senaste tiden. Det är först alla våldtäkter och nu styckmordet på Eva. Bägge saker mycket makabra.

Man har nu hittat mer av Evas kropp. Huvud och bägge benen. Ca 1,5 mil från första fyndplatsen vid Bocksbosjön. Och jag kan inte låta bli att undra varför man sprider ut kroppsdelarna. Med den teknik vi har idag räcker det ju faktiskt att hitta en del för att identifiera kroppen så det kan rimligtvis inte varav anledningen. Dessutom verkar det ju vara mer till nackdel än fördel eftersom man på så sätt lättare kan koppla brottet till personen om det nu är så att gärningsmännen håller sig till områden de känner till och inom en radie på 3 mil som GW påstår. Dessutom gör det ju dumpandet av kroppen mer komplicerad. Han måste ta sig till de olika ställena med kroppen och det borde vara ganska komplicerat att göra oupptäckt... särskilt på skidor som man misstänker. Sen kan man ju undra varför han dumpar bålen på ett ställe, ganska långt bort och sedan resten tätt inom samma område.



Dock verkar själva mordet fortfarande mycket märkligt. Mordet i sig verkar inte överlagt utan mer som om det skulle vara en olyckshändelse, men styckningen av kroppen tyder på att mördaren visste vad han gjorde. Kroppen har varit upphängd och genomförandet professionellt. Varför kan en universitetslärare stycka en kropp?  Han är Universitetsadjunkt vid Akademin för naturvetenskap och teknik, men vad det ger honom för kunskaper i styckning kan jag inte förstå. Han åkte mycket skidor, men jag kan inte hitta någon information om att han skulle tycka om att jaga.

Det är ett stort mysterium vad som hänt Eva och om något är makabert är det detta.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: