Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Som förväntat

Sunday, October 31, 2010

Som förväntat

Klockan 4.00 (5.00) öppnades mina ögon för första gången. Jag hade ju mina föraningar som att det skulle bli så. Jag lyckades somna om, men klockan 6.00 (7.00) gick det inte längre. Jag vaknade med en huvudvärk som jag hoppas är ytterst tillfällig och som några koppar kaffe kan råda bot på.

Idag är det Halloween. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att det utan tvekan är årets mysigaste helg. Jag fullkomligt älskar allt pynt med spöken, skulls och pumpor. Sen de där med Trick or Treat beskådar jag helst på avstånd. I Sverige är Halloween inte så jäkla speciellt (och det känns som hypen kring det minskar), men jag har spenderat en del tid i USA inför helgen och det är helt fantastiskt att gå runt och kolla på alla prylar i affärerna.

Jag är chockad över hur många kritiker det finns till helgen. De flesta är såklart kristna som tycker att det är förskräckligt hur man kan koppla ihop Halloween och Alla Helgona, då man ska hedra sina nära som gått ur tiden. Jag skulle vilja svara dom: Gör det inte då! Kan det inte få vara två helt olika helger? De infaller ju inte ens på samma datum och varför skulle det ena behöva utesluta det andra? Det är ju knappast så att Halloween handlar om nån slags dold Satansdyrkan bara för att det handlar om spöken.Eftersom jag ändå är uppe och behöver tvätta utnyttjar jag det säkra kortet att ta tvättiden klockan 7.00. Den behöver man aldrig boka i detta hus. Det bor bara kidz här i huset och med tanke på hur det spelades dunka-dunka i varenda lägenhet igår kväll sover de tungt just nu.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: