Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Owls, Color and Cute

Sunday, October 17, 2010

Owls, Color and Cute

Eftersom jag inte står ut med tanken på att sitta instängd hela dagen och inte vågar gå ut efter mörkret faller på traskade jag iväg vid 12-snåret. Eller rättare sagt jag tog bilen, parkerade den så mamma har den i morgon bitti och sen gick jag upp på stan. Hade egentligen inget ärende alls på stan, men kom inte på nåt annat att göra.

För ett bra tag sedan nu provade jag en klänning på HM i Värnamo. Den var i den där ljusrosabeiga färgen som är så poppis just nu och färgen var just anledningen till att jag inte köpte den då. Tänk om den funnits i mitt trygga svart. Missförstå mig inte för jag tycker färgen är ursöt, men jag visste inte om jag skulle våga ha den på mig... Så jag köpte den inte, men har inte kunnat släppa den sen dess. Letat och letat, men inte hittat. Och sen när vi var i Malmö och det var dax för bankett kom Marie-Louise ut i just den klänningen. Jag blev SÅÅÅÅ avis.


... och nu finns den i svart!!! Jag blev superglad. Bestämd att köpa den drog jag med mig en small och en extrasmall in i provhytten och sen kom problemet. Small, som jag har på bilden, kändes bäst, förutom det faktum att jag har för små bröst och den blev lite hängig. Dessutom ser jag bredare ut över revbenen än vad jag är. Extrasmall satt mycket bättre över brösten, men skärningen vid revbenen, mot det som går utåt under brösten, hamnade högre upp, vilket inte gjorde fallet på den lika snyggt. Bortsett från detta satt de bra bägge två, vilket gjorde att jag absolut inte kunde bestämma mig och därmed gick därifrån tomhänt. Nu sitter jag här och ångrar ihjäl mig.

Dock vart det lite handlat, som alltid när jag egentligen inte ska ha nåt. Jag gick in på Åhléns eftersom jag behöver ett bestickställ som matchar mitt nya diskställ. Nåt sånt hittade jag naturligtvis inte, men jag kom ut därifrån med lite annat smått och gott.



Ytterligare en stekpanna alltså. Två på två dagar. Onödigt kan ni tycka, men jag har levt på en 22cm sen jag flyttade hit och den är alldeles för liten när man gör exempelvis köttfärssås (vilket jag ska göra i dag btw). Dessutom är den ju ursnygg. Den lilla jag köpte igår är ju självklart till omeletter och dylikt. Anyways, sleven tänkte jag kunde vara bra att ha eftersom jag bara har en i rostfritt vilket ju faktiskt inte är så bra i dessa pannor. Dessutom är ju den lila färgen helt fabulös. Vad gäller kökshandduken och skrivblocken köpte jag dom endast av den enkla anledningen att det är ugglor på dom.

What can I say, I'm a sucker for Owls, Color and Cute.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: