Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: I de lugnaste vatten

Tuesday, October 26, 2010

I de lugnaste vatten

Eller, nja, i Kumla finns inga lugna vatten. Jag är inte ett dugg färvånad att detta händer i Kumla. Kumla är för mig "staden" gud glömde. det kommer bara ont ur den hålan. Det lär ju finnas en anledning till varför man byggde ett stort fängelse som inhyser våra värsta brottslingar just där. Jag är glad jag kom därifrån i tid.

Ok... det som står i tidningarna idag, om nattpersonalen som spred skräck i de äldre, förekommer såklart inte bara i Kumla, utan runt om i hela landet. Det är helt fruktansvärt.

Jag har jobbat på Kungsgården, jag har jobbat natt på Kungsgården och juag har jobbat med åtminstone en av dessa tre personer. Jag vill bara påpeka att det är undersköterskor och inte sjuksköterskor vi talar om här. En sjuksköterska har förhoppningsvis en annan inställning till vården eftersom de tagit lån och gått flera år i skolan, medan undersköterskor på vårdboenden ofta hamnat där mer eller mindre ofrivilligt. Hur som helst. jag jobbade natt på den berörda avdelningen under en sommar för länge sedan. Jag och en av de avstängda jobbade tillsammans under en semesterperiod. Denna människan är den enda jag kommer ihåg från den sommaren. Inte för att hon var elak mot de gamla eller nåt av det som skrivs i artikeln utan snarare för att hon var glad, vänligt och gjorde det roligt att jobba efter en ganska trist period innan. Det förvånar mig lite att just hon är inblandad, och det var det jag menade med inläggets rubrik. Och nu finns det ju andra som inte alls är förvånade och övertygade om att anklagelserna är sanna och jag tänker inte argumentera emot.

Jag hoppas dessa människor fråntas rätten att jobba med människor nånsin igen. Jag hoppas också att de aldrig mer får ett jobb överhuvudtaget och nekade all form av annan ersättning. Tyvärr kommer det ju inte bli så, men nåt annat är de inte värda. Nu säger de på TV4 att dessa kvinnor ska få söka om sina tjänster!? Va? Jag hoppas det bara är en ren formalitet, för de ska då fasen inte få nån tjänst igen. Och man undrar ju verkligen hur dessa människor tänker. En dag kommer de själva sitta där på hemmet och är det så här de själva vill bli behandlade. Och förresten... sparka resten med. De är i princip lika skyldiga de, som inte rapporterat detta tidigare.

Image and video hosting by TinyPic

3 comments:

Anonymous said...

Hej Jag håller med dig om Kumla som skräckhålan där kriminella är de coolaste och mobbning helt ok.
Känner igen dig , tror faktiskt vi har gått i samma skola samtidigt. Jag är född 79 , kom därifrån levande men det var knappt. Hoppas allt är ok med dig
Hälsningar Åsa P/Örebro

Anonymous said...

Hej Jag håller med dig om Kumla som skräckhålan där kriminella är de coolaste och mobbning helt ok.
Känner igen dig , tror faktiskt vi har gått i samma skola samtidigt. Jag är född 79 , kom därifrån levande men det var knappt. Hoppas allt är ok med dig
Hälsningar Åsa P/Örebro

Hannastacia said...

Jaså vad trevligt. På Fylsta eller? (eller ja, det måste det väl vart för jag gick väl bara där ).

Skönt att höra att du också tog dig från träsket i tid :D