Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Ny rygga

Thursday, October 14, 2010

Ny rygga

Äntligen, efter lång tids letande, har jag hittat den perfekta ryggan. Den passar perfa på ryggen och har dessutom airflow så man kan ha den när man powerwalkar utan att bli alldeles blöt om ryggen. Den har perfekt fördelning av fack för mina behov och dessutom är den alldeles röd inuti. Helt perfekt med andra ord.

Idag har jag varit ett vrak. Hela förmiddagen gick jag omkring med halvöppna rödsprängda ögon och det är ett under jag höll mig på benen. Efter lunch piggnade jag till litegran, men den fruktansvärda mensvärken jag lider av tar musten ur mig totalt. Jag är dessurom så svullen att jag ser ut som en höggravid kvinna med ödem. Fruktansvärt.

Jobbet bjöd på skrattretande nyheter. Inför införandet av datajournaler har alla sjukhusets kliniker köpt in laptops och vagnar för sisådär 30 000 stycket. Dessutom en hel del medicinvagnar som har utrymme för datorerna. Idag, när många kliniker redan infört datajournalen och vi är på gång om tre veckor, får vi veta att alltihopa måste bytas ut. De är nämligen inte alls godkända av MTA (medicinsk teknik) utan köptes in via IT utan deras kännedom, vilket i sig låter otroligt mörkligt eftersom det knappast varit nån hemligthet för nån att datajournalerna skulle införas). De är inte säkra att använda i patientvård enligt MTA och får inte vara inom en meter från patienten (nu är ju detta inte så farligt i praktiken som det låter såklart, men det finns vissa krav som måste uppfyllas som dessa alltså inte gör). Medicinvagnarna är dessutom strömförande! Alla som jobbat med införandet är redan ganska slutkörda och trötta på't och stackars Heléne som är ansvarig höll på att knäcka ihop. De nya datorerna vi behöver passar inte på datavagnarna så hela skiten måste alltså bytas ut... på hela sjukan. Det lär ju ta ett tag och det kommer bli totalt kaos i väntan på de nya. Jag kan se framför mig ett mottagningsbesök där doktorn inte kan ha journalen med sig in på rummet och tvingas springa ut hundratals gånger för att kunna svara på patientens frågor. Haha, som om det inte kommer bli kaos nog ändå! Ja, jösses, att sånt ens kan hända. Jag lovar dessutom att det inte dröjer länge innan vi kan läsa om detta i NA. "USÖ köpte strömförande datorer för miljoner - tvingas kasta ut patienter på gatan" eller liknande.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: