Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Banansylt

Sunday, October 31, 2010

Banansylt

Varför finns det inte banansylt i hyllorna på ICA? Det slog mig i morse när jag mosade banan till gröten att det vore bra mycket smidigare om det fanns på burk.

Kan det vara så att det är svårt att göra sylt på banan eftersom den blir brun så snabbt eller vad är problemet? Jag hittade faktiskt ett recept på banansylt som man kanske skulle testa. Dock känns det lite onödigt att tillsätta en massa socker till den redan så söta bananen. Nä, jag fortsätter nog att mosa tror jag. Och rom förresten? Vad ska det vara bra för? Konservering?


Ingredienser

8-10 ekologiska bananer, gärna aningen övermogna
1 ekologisk citron
1-2 dl socker gärna råsocker även om färgen på sylten blir lite murrig
Ca 1 tsk färskriven ingefära
½ dl vitt vin
Ev 2 tsk vit rom

Om nån skulle få för sig att prova får ni gärna dela med er om hur det blev.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: