Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Skäms tidningen och skäms morfar

Thursday, October 14, 2010

Skäms tidningen och skäms morfar

Det var inte länge Örebroarna, inklusive jag själv, kunde andas ut. Efter några timmar på jobbet spreds nyheten om att ett nytt överfall skett. Första tanken var såklart: det är alltså inte över. Har polisen verkligen tagit fel person efter alla säkra bevis? Så var det ju som tur var inte. Detta överfall stämmer inte alls in på de andra och man kunde faktiskt andas ut lite igen, hur hemsk det än må vara att det finns fler dårar där ute.

NE har begärt häktad idag. Misstänkt för två våldtäkter och två försök, ett av dom 2005... självklart är det fler.

Vad jag skulle vilja ifrågasätta idag är varifrån tidningarna får sin "nyheter". Redan häromdagen kunde man i tråden på Flashback läsa spekulationer om koppling till Linköpingmorden 2004. Något som polisen inte säger sig tro. Man kunde där också läsa om att NE kallats för topsning förra måndagen men uteblivit, något som heller inte polisen gått ut med. Idag kunde man läsa båda påståendena i tidningen. Och jag ställer mig frågande: varifrån har de fått dessa uppgifter/påståenden om polisen inte gått ut med dom. Är det så jäkla illa att journalisterna sitter och läser på Flashback? Skrämmande i sånt fall.

Nåt annat skrämmande är att jag i dag hört saker som säger att polisen helt klart visste att det fanns en koppling till USÖ redan efter våldtäkten i mars vid Eurostop. Polisens topsande av unga män utgick från att de hade koppling till sjukhuset och dessutom var civila poliser där och förhörde sig om omständigheter kring denna våldtäkt redan då... i mars!!! Varför i hela friden har polisen inte varnat mer än de gjort? Jag tycker det är helt fruktansvärt att de inte informerat mer än de gjort. Jag förstår att de inte kan släppa på vissa saker, men nån måtta får det väl ändå vara? Jag är ute och traskar runt i kulvertsystemet dagligen och det känns ju inte direkt bra att man gjort det med denna sjuka människa i krokarna.

Jaja, en annan sak som får mig att skämmas över min stad är historien om morfar som hämtar ut fel barn på dagis. Hur sjutton kan en sån sak hända? Tidningarna skriker om hur uselt och förskräckligt det är av dagis, men vafan morfar då?!?! Vilken morfar känner inte igen sitt eget barnbarn? DET är väl förskräckligt om nåt?

Ja, herregud. nu är snart dagen slut igen. Jag fattar inte vad det är, men nu när mörkret kommer tidigare tycks jag bli senare. Jag skyndar mig inte lika mycket att bli klar och blir därför väldigt sen istället. Skumt. Nu ska jag slänga i mig lite krubb och sen blir det en väldigt tidig kväll. Så trött och så ont.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: