Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Aerobics 1 med Ida H

Monday, October 18, 2010

Aerobics 1 med Ida H

Jag testade detta pass när jag började på Friskis förra året och gick därifrån nåt så fruktansvärt besviken. En anorektisk liten tjej, utan nån som helst energi och passet gick i rpincip ut på att gå fram och tillbaka och snurra nån gång.

Eftersom utbudet på Friskis är så uselt nu tänkte jag att jag skulle ge Ida H en ny chans och det är jag superglad för nu. JÄKLAR vilket kul pass. Ida har lagt på sig till normalstorlek, hade massor med energi och passet var nog bland det roligaste jag varit på. Det var väldigt dansinspirerat, men trots det blev jag svettig. Men... likasom alla andra roliga pass ska även detta flytta till Öster den 1/11 så lyckan över att ha hittat ett nytt favoritpass blev inte långvarig.

Av nån anledning halkade jag in på en blogg för ett tag sedan som skrivs av en tjej som heter Ida Warg. Ida går på Balettakademin och jobbar även extra som dansare. I bloggen skriver hon om sin dans, träning och kost och den här tjejen gör verkligen inget annan dagarna igenom än tränar och tränar och åter tränar. Professionellt alltså. Anyways har jag fortsatt läsa hennes blogg och den har fått mig att inse hur kul jag tyckte att det var när jag dansade på Nerikes Dansinstitut (ni vet som drivs av Dermot Clemenger från Let's Dance) som ung och hur mycket jag ångrar att jag slutade dansa. Det och det faktum att jag tyckte Stap Dansen förra veckan var så himla kul har fått mig att fundera ganska mycket på om man kan börja igen. Men... var sjutton börjar man dansa som 30+are? Är det kört tro? Kollar man runt på de olika dansinstituten som finns är klasserna för ynge och sen finns det 14+ eller på nåt ställer 20+. Det känns som det är ett ganska stort glapp mellan 14 och 31, så man skulle säkert känna sig gammal, klumpig och malplacerad om man ens vågade sig dit.

Fy, är det verkligen så att jag måste säga: Jag är för gammal?


Image and video hosting by TinyPic

No comments: