Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Vilket jälla liv

Saturday, June 19, 2010

Vilket jälla liv

Det måste vara nån slags fotbollskupp eller nåt i stan för skolgården utanför mitt vardagsrum är belamrad med kids i olika fotbollströjor. De anlände igår och har haft olika aktiviteter hela dagen och då och då försvinner en skara och en annan kommer tillbaka.

Dessutom är det fest på balkongen under. De skriker rakt ut "I'm only gonna break break your break break your heart" om och om igen. Jaja, det är ju inte Brian Adams i alla fall (som vissa Värnamobor får stå ut med dagarna i ända.

Jag skäms lite för att säga det men bröllops-TVn står fortfarande på och har gjort sedan den sattes på strax innan vigseln. Jag kan inte direkt påstå att jag streckkollar, men det är ganska rofyllt att ha det i bakgrunden. Känns lite somrigt.

Jag är så besviken på att det inte varit en enda skandal ännu. Inte för att jag vill att nåt ska gå fel, men det vore ju lite lite kul. Det värsta som hänt hitills är väl att en av vakterna tydligen kollapsade när gästerna anlände.




Det var väl lite pinigt kanske. Undrar om han var nervös... eller om han bara stått där väldigt väldigt länge. Man ser ju i alla fall att han känner vad som är på väg att hända. Han börjar ju vanka lite för att få igång cirkulationen... han lyckas uppenbarligen inte så bra.

Jag vet inte om nån la märke till det, men i kortegen, precis bakom red nån speciell sån blådräktare som hade lite ljusare blå dräkt på sig. Det pratades mycket om att hästarna var tvungna att springa i viss takt och ha en massa ögonskydd och prylar för att inte bli för rädda, men just den här snubbens häst såg lite nervös ut. Han slängde med huvudet hela tiden och ville inte riktigt gå så lugnt som som sina pållepolare. Där kunde det ju gått illa... men icke.

Kanske händer det nåt skoj under middagen... eller valsen. Tänk om Vickan snubblar på klänningen eller nåt. Klockan 20.00 är det väl dax för den har jag för mig så det är bäst jag hoppar in i duschen innan jag sätter på mig galaklänningen och intar bröllopsmiddagen. Nårrå! med mysbrallor och rostat bröd ska jag hedra de nygifta. Bättre kan det inte bli en lördagkväll i soffan på Ekersgatan.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: