Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Ljuva sommarkväll

Thursday, June 03, 2010

Ljuva sommarkväll

Jaha, och nu börjar cirkusen. Först vara det Zara (se tidigare inlägg) och nu är det nån som inte fikc jobb för att hon är för kort för att resa partytält. Jösses, och detta är antagligen bara början.

det härjar en sabotör på Sahlgrenska... åtminstone misstänker man det. Det är nämligen lite för mycket hål i de sterila förpackningarna som används på operation. Detta är såklart otroligt tidskrävande eftersom personalen då måste kontrollera allt, som redan kontrolleras extremt noga, ytterligare extra noga. Dessutom är det rent ut sagt SVINDYRT att sterilisera instrument. Jag kommer inte på något exempel men några hundralappar per instrument är inte ovanligt. Och tänkt då hur mycket som används varje dag... till varje operation. Sen har vi ju det kanske viktigaste av allt. Patientsäkerheten. Man steriliserar ju instrumenten av en anledning. Denna anledning kan vara en faktor som stjälper en människas liv om man nu har riktig otur. Nån måste vara bra lack på sjukvården för att göra detta.

Det pågår tydligen en kamp mellan Spotify och Skype... en kamp som jag totalt missat. Spotify har ett tag planerat en USA-lansering, men blir nu slagna på målsnöret av Skype, som släpper sin variant idag. Om den är lika bra och blir lika stor återstår väl att se.

Jag var ute på en underbar löparrunda tidigare och till min stora glädje hade skitlukten byts ut mot den underbara doften av grillning. Från varenda trädgård jag sprang förbi kunde man dofta av olika grillmåltider och det doftade helt ljuvligt. Jag längtar så tills vi har grillkväll, vilket vi planerar ha på haciendan utanför Bäjb inom snar framtid. Det och så lite pilsnersch såklart. Detta måste bara vara den underbaraste kvällen på evigheter. Tyvärr sitter jag inne. Utan gräsmatta, uteplats eller just nu då... balkong har jag inte mycket val. Visst kunde jag gå iväg och sätta mig på en gräsmatta, men att bara sitta där skulle göra mig så otroligt rastlös så jag skiter idet. Istället sitter jag med balkongdörren på vid galvel och lyssnar på sorlet från marknadsafton som sträcker sig ända hit. Härligt!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: