Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Newwwss

Monday, June 07, 2010

Newwwss

Naela vägde 120kg. Efter en tjockisoperation väger hon bara 40. Inte för att det var målet utan eftersom i princip allt som kan gå fel, gjorde det. Nu vill hon varna folk för operationen och man kan ju absolut förstå varför. Men jag tycker inte folk ska bli avskräckta av Naelas exempel... Detta är inget specifikt för just den här operationen, utan kan hända vid vilken operation som helst. Det finns INGEN operation som är 100% säker. Det handlar egentligen om otur. Alla inom vården gör så gott de kan, men den mänskliga faktorn är oundviklig oavsett om det gäller liv eller nåt helt oväsentligt. Det är ju fruktansvärt att hon fått itt liv förstört och jag hoppas verkligen det blir bättre för henne igen.

”Käre Gud, i år tog du ifrån mig min favoskådis Patrick Swayze. Du tog ifrån mig min favorithårdrockare Dio. Du tog ifrån mig min favosångare Michael Jackson. Så nu vill jag bara att Du ska veta att min favoritpolitiker är Fredrik Reinfeldt… AMEN!”

Så skriver en S-politiker på sin Facebooksida. Att säga att hon önskar livet ur Re
infeldt, som tidningen vill få det till, är väl att överdriva, men det kanske inte var den smartaste statusraden hon kunnat skriva.

Det är lagligt med tidelag. Det är olagligt att plåga djur. Vad är skillnaden? En man greps på bar gärning när han våldförde sig på ett får och greps eftersom fåret "skrek och bräkte". Ja, tacka fan för det. Roligt att rubriken är "Man misstänks för sex med får" när nästa rad lyder: Mannen togs på bar gärning när han hade sex med ett får.

Läkaren som skulle bota cancer med vitkål har i dömts till 3 år och 6 månaders fängelse. Det var ett milt straff. Han har ju faktiskt indirekt varit orsaken till död. Men jag är inte förvånad. I Sverige är det ju så jäkla synd om brottslingar.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: