Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Onödvändigt nödvändigt

Tuesday, June 15, 2010

Onödvändigt nödvändigt

Tar en liten paus. Sitter och jobbar hemma. Eftersom jag inte fått dataprogrammet jag behöver använda i morgon i Uppsala att fungera på min lille HellComp har jag helt enkelt 45 blanketter att förbereda inför morgondagen så jag kan skriva allt på papper först och föra in i efterhand. Snacka om dubbelarbete, men vad gör man?

Dessutom har jag problem vad gäller mitt nya uppdrag med RSUs hemsida. Jag som bara kan den gamla skolan, är van vid att man använder en ftp för att ladda upp filer. Detta fungerar inte på jobbet, där landstingets lagar gäller. Nä, där används ett allt-i-ett program som kallas EPIserver. Jag har ingen aning om hur det funkar, men det är säkert bra mycket smidigare. Problemet är bara att jag måste gå en kurs som inte hålls fören till hösten för att få tillgång till det. Så alternativ två är att göra detta arbete hemifrån, men för att göra det behöver jag ju ett program för att redigera hemsidan i. Så på agendan står att finna ett sådant program.


Jag har lyckats googla mig fram till att OpenOffice Writer ska vara bra och gratis så jag ska kika lite på det.

I övrigt råder katastrof på datafronten. När jag köpte mig HellComp I tvingade jag mig själv att lära mig använda pad:en istället för mus och det gick hur bra som helst tills jag hittade min lille Belkin och sen var jag åter i musträsket. Nu är det så att Belkin tappat två tassar, vilket gör att den hakar sig hela hela tiden. Det är superfrustrerande och jag måste snarast införskaffa en ny. Åter till work nurå så jag blir klar nångång.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: