Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Frisk luft

Tuesday, June 29, 2010

Frisk luft

Tänk vad lite frisk luft kan göra för sömnen. Tack fläkten, tack öppna fönstret! Visst jag har vaknat nån gång, men när det är svalt och friskt är det bara skönt att gosa ner sig under täcket och somna om.

Fotbollsvärlden kräver målkameror – men Fifa vägrar. Bakgrunden till det nu så heta diskussionen är dramat i Tyskland - Englandmatchen häromdagen då domaren Jorge Larrionda inte såg att bollen var inne, och hans linjedomare Mauricio Espinosa vinkade avvärjande. På repriserna går det tydligt att se att bollen var en halvmeter över linjen. Senare på kvällen gjorde dessutom Argentina 1-0 på Mexiko på en solklar offside.

Argumenten emot kamerorna är dels för att det skulle bli för dyrt, dels för att det skulle förstöra fotbollens rytm.

Dyrt!?! Menar de att det inte finns några pengar i fotboll? Skitsnack. Är det nånstans i världen det finns pengar är det väl för fan inom lagsporter och fotbollen. Urdåligt argument. Och rytmen... det finns väl ingen rytm i fotboll. 22 grabbar springer på en plan i över 90 minuter, många gånger utan att det händer ett skit. Att använda en målkamera som hjälp i var 10 eller kanske till och med 20 match skulle knappast skapa några förseningar eller knappt ens märkas. I stället föreslås fler domare. Ja, för de skulle ju inte vara i vägen.

Men vet ni vad som just slog mig? JAG BRYR MIG INTE! Jag tycker ju inte ens om fotboll och jag lär ju inte kolla på en enda match igen fören tidigast 2014 efter detta VM är slut, så FIFA kan göra prick hur de vill!

Photo Host

No comments: