Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: It ain't over til it's over

Saturday, June 19, 2010

It ain't over til it's over

Vad de är står beskrivet under bilden, men vilka är det då, undrar ni. Jo, det ärKristina Masgård, med sitt barnbarn Kajsa och vännen Annika. Det är knäppa för att de har tältat på Slottsbacken i natt. Alltså, mitt i centrala Stockholm. Allt för att få möjlighet att vinka till Victoria och Daniel idag.

Ränderna går aldrig ur eller vad är det man säger. Victoria får trubbel med klänningen och Daniel tycker gentlemannamässigt in och hjälper till. Inte direkt kungligt. Nån liten betjänt skulle ha sprungit fram och hjälpt henne. Daniel beter sig som en arbetare! Fy! Inte bra maner! Och inga bra ord får han heller för sin insats utan istället spekuleras det om ifall det var han som trampade på klänningen.

Dagens Nyheter imponerar denna morgon. Medan Aftonbladet och Expressen belamrar sina startsidor med alla bröllopsrubriker du tänkas kan och har specialsajt efter specialsajt, är detta allt du hittar på DN. Det står under nyheter om valfångst, jordskalv, oljekatastrof och andra FAKTISKA nyheter. Inte heller hittar jag nåt som liknar en specialsajt. Nu kanske ni inte tycker man kan jämföra DN med kvällspressen, men i de flesta fall tycker jag man kan det. I alla fall nätupplagan (den andra har jag typ noll erfarenhet av).

Jag tycker det är skönt att det är dax för det stora bröllopet idag. De allra flesta är trötta på den överdrivna bevakningen, men ingen kan hålla sig ifrån den... det är ju omöjligt. Ta mig som ett perfekt exempel. Jag är skittrött på det och jag är totalt anti kungahuset och monarkin, men ändå har jag skrivit åtskilliga inlägg om skiten. Det ska bli mycket instressant att se vad som händer när hysterin har lagt sig. Mindre än varannan svensk stöder monarkin idag TROTS allt ståhej. Kanske får bröllopet i slutändan i slutändan motsatt effekt och är vad som leder till den svenska monarkins fall.

Om en halvtimma börjar SVT, och om en timma tv4, sina sändningar. Hela dan kommer dedikeras. Till och med fotbollen (som inte rubbas för nåt normalt)ju normalt går före allt) stryker på foten.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: