Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Myggnäten installerade

Monday, June 28, 2010

Myggnäten installerade

Jag bara måste börja med att gnälla lite. jag är ju trots Närking to the bone.

Jobbet var fruktansvärt idag. Segt segt segt!!! Jag är helt anti nu när jag insett att alla andra går och räknar ner utom jag. Jag spyr på stället! FEM VECKOR! Jag klarar det inte. Dessutom är det överjävligt varmt. Jag vet... gnäll inte på värmen när den äntligen är här. MEN VAD SJUTTON GÖR DEN INNE? Jag har aldrig bett om sommarhetta inomhus så jag får klaga.

Sen måste jag gnälla lite på folk också. Jag begav mig till Clabbe Os efter jobbet för att handla myggnät och som vanligt (samma sak varje år) var de omöjliga att finna. De tillhör väl inte någon direkt kategori och har alla år hängt på olika ställen. Eftersom självservicedatorn var paj och jag letat i typ 20 minuter begav jag mig till kundservice. Där stod en karl och tjöta och tjöta om kontantkort. Han ställde 100 frågor till tjejen bakom disken, men inte ett enda av hennes svar dög. Hon fick googla fram svaren och inte heller när han fick se dom på skärmen var han nöjd. Bakom mig växte kön. Han bara slängde ett öga på mig när jag suckade lite irriterat och talade vidare. En efter en bakom mig vände om och efter 15 minuter gjorde jag samma sak. Tjejen kollade lite förlåtande på mig och jag tyckte riktigt synd om henne. När jag gick en vända till hittade jag dom. Vid badrumsavdelningen... helt logiskt eller hur?

Ok, väl hemma. Jag stod och kliade mig i huvudet llänge och väl för att komma på nåt bra sätt att få kraft nog att trycka upp de fastmålade fönstren utan att själv fara rakt ut. Jag kom inte på nåt bra utan tog pallen och tryckte allt vad jag orkade. PANG! och där rök haspen... men fönstret gick upp! Likadant i köket, men här lyckades jag klara haspen. Äntligen... som jag har kämpat för att få upp dom. Nu, tillsammans med fläkten jag burit ner från vinden kan jag andas igen.

Har ni någon gång försökt sätta upp myggnät med kardborrband? Det är ett rent helvete. Att få upp kardborrbandet är en barnlek, men att få på nätet, någotsånär rakt och klippa till det i lagom storlek är rent ut sagt ett helvete. De blir snett och vint och hur man än försöker få det jämt går det inte. Så jag beslöt mig för att sätta upp det först och sen klippa... för att undvika att behöva köpa nytt i morgon eftersom jag förstört det. Det var banne mig inte lättare det. Snett, vint, lossna, ännu sneare osv. Tillslut fick jag dom på plats. Inte alls snyggt måste jag säga, men det sitter. Nu har jag bara jobbet med att ta bort allt jäkla flis som lossnar från kardborren när man trycker dit nätet. Piiiuuu.

Ok, nu tror jag att jag klagat klart för nu. Nu måste jag träna innan all energi gått till spillo.

Photo Host

No comments: