Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: 13 m/s SV

Saturday, June 12, 2010

13 m/s SV

Lyssnade på Mix Megapol i vanlig ordning när jag körde hit igår. Jag brukar ju vanligtvis åka tidigare och har därmed inte tidigare upp levt det underbara programmet Förfest med Sven och Jesse. Bara 80- och 90-talslåtar. Riktig nostalgi tripp blev det från Mjölby och neråt.
Skrämmande nog insåg jag att jag fortfarande kan hela texten till Rick Astleys "Never Gonna Give You Up" och jag hade helt glömt hur mycket jag älskar den här låten med Wax - "Buildning a Bridge to Your Heart". Jag menar kolla bara videon... totalt 80's lovely.



Idag är det Tjejvättern, vilket jag blev mer än varse om när jag körde första biten igår (trafik). Min kollega Emma ska köra och jag hoppas verkligen det går bra för henne. Jag undrar dom om det blåser lika mycket i resten av landet som det gör här. Det kan inte vara kul att cykla i denna blåst. Regn ok, men motvind! Döden definierad! Blåst är bland det värst jag vet. Jag skulle ju ut och göra en favorit i repris på förra Värnamovistelsens intervalllöpning, men det kommer ju gå helt åt skogen i stormen. Det är så jäkla svårt att andas när det blåser och utan andning är det ju dömt att gå illa.

Igår började ju fotbolls-VM. Jag såg det INTE. Jag hatar fotboll, men är det Sverige som spelar kan jag motvilligt sträcka mig till att titta. Utan Sverige - no way. För mig innebär fotbolls-VM bara en massa inställda bra tv-program och en helt obegriplig hysteri.


Nä, då är det bra mycket större att Kiss är i Sverige och åter Läderlappenbil. Tillsammans med sin son Nick spelade Gene på fredagseftermiddagen in scener till sin tv-serie ”Gene Simmons Family Jewels”. Jag vill ha! den eller en Skoda Fabia.

Nä nu trotsar jag blåsten och stegar mot Prostsjön.

Image and video hosting by TinyPic

1 comment:

Anonymous said...

Var med och protestera mot Vuvuzelan på facebook.
Försök få in så många som möjligt så att detta uppmärksammas i media.

Gruppens namn: FIFA stop the Vuvuzela in World Cup South Africa 2010