Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Semestertider

Monday, June 21, 2010

Semestertider

Inte för mig... inte än på lääääänge, men första semesterperioden har börjat och allt blir annorlunda. En helt annan stämning infinner sig när vi bara är halva styrkan. Normalt är det en evig jakt på rum och på att få plats, men nu blir vi mer anpassade för det utrymme vi har. Det är skönt med sommartider. I bland är det till och med så att vi inte har nån mottagning alls... eller bara sjuksköterske- eller uroterapipatienter eftersom de läkare som finns går åt till operation och akuten.

Den absolut största fördelen med semesterbemanningen är att vi faktiskt har utrymme, både vad gäller personal och rum, för att ta emot våra egna akuta patienter. Något som är helt omöjligt annars. Normalt skickas de till akuten där vi har våran jourläkare, men det känns så himla mycket bättre när vi kan ta dom själva.

Det är ju kort vecka också. Det hade jag inte insett fören igår. Hur kan man missa en sån sak? Jag visste ju att det var midsommar, men tänkte inte längre än så. Inte direkt nåt negativt. Det lovas 25 grader varmt och solmidsommar. Jo, du tack, det har vi inte sett ännu. Egentligen ska man ju försöka undvika prognoserna så här många dagen innan för man blir ju bara besviken när de ju längre veckan går, ofta ändrar sig och blir det rakt motsatta.

Visste ni att det är årets längsta dag idag? Sommarsolståndet infaller klockan 11.28 och sen mina vänner börjar det bli mörkare igen. Fy!

Ja, det är en riktig tatuering! Chockerande i sig, men när man tänker på vem som bär den känns det faktiskt helt normalt... för att vara han då alltså.

Vad ni än gör... grilla inte korv på midsommar. De är skiiitfarliga, du kan dö!

Jag har en plan som jag hoppas kunna genomföra efter jobbet. Det beror helt på hur mina fötter mår, men jag tänkte jag skulle promenera utåt Naturens Hus och Hjälmaren efter jobbet. Det blir en sträcka på ungefär 7 km (eftersom jag ju måste gå hem sen också). Känns inte så direkt långt egentligen, men det kan vara lite mycket så där direkt efter en hel arbetsdag. Men mycket vatten och lite högläge på fötterna på urologmottagningens uteplats innan borde göra susen.

Photo Host

No comments: