Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Satisfaction

Saturday, May 01, 2010

Satisfaction


Mycket mycket nöjd efter morgonens springtur. Tog min favoritrunda på 7 km (varav då ca 1 km uppvärmning i form av pw). Gick superbra! Detta till trots att det var ca 2 veckor sen premiären och jag inte sprungit alls sedan dess. Trodde till en början det skulle gå åt skogen för trots att temperaturen var perfekt är vindarna ganska hårda och det är det värsta tänkbara vad gäller löpning och mig. För det första blir det väldigt svårt att andras i motvind, men sen har jag också en förmåga att spänna käkarna när det blåser, vilket leder till kramp i käkbenen, men eftersom jag hade detta i åtanke lyckades jag tydligen slappna av nog för att undvika detta.

Trots att det gick så bra, var inte det inte alls så avslappnat som det bör och brukar vara. Min favoritrunda innefattar ju båda Markbacken och Varberga, som bägge är ställen där senaste halvårets våldtäkter skett. Trots att det var ljust nu kan inte hjälpas att man känner sig lite skraj. Idag var det dessutom ganska öde. Jag försökte slå bort tankarna på att nån skulle hoppa fram ur skogen, men det lyckades inte riktigt. Jag blir så förbannad rent ut sagt. Fan att man inte ska kunna röra sig fritt utan att känna sig otrygg. Inslaget i Efterlyst i onsdags ska ha gett nya tips, bland annat tror man sig kunna koppla de nya fallen till det grova överfallet 2006 i parken här bredvid. Jag måste ge lite kudos till Tommy Eriksson. I onsdags startade han Facebookgruppen: För ett tryggare Örebro där han anordnar kvälls- och nattvandringar i stan och mängder av Örebroare har ställt upp. Nu får polisen i Örebro skruva upp också och ta fast de där jävla svinen!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: