Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Kvavt!!!

Tuesday, May 18, 2010

Kvavt!!!

Det gick knappt att andas när jag gick hem. Det var bra mycket skönare att komma in i lägenheten än att vistas ute trots att temperaturen är prick densamma. Jag hatar kvavt väder eftersom jag blir otroligt påverkad av det. Dels är det typ enda gången jag nånsin har ont i huvudet, men när det är kvavt har jag alltid fruktanvärt irriterande huvudvärk. Dessutom blir kroppen svullen som en ballong och mina fötter ser just nu ut som den av en 90-årings.

Jag är hemma tidigt. Inte för att vila dock (om det ändå vore så väl) utan för att fortsätta arbeta. Har en del att förbereda i HellComp innan stundande resa till Uppsala.

Innan jag gick hem fick jag dock göra nåt sjukt häftigt. Jag fick ta hudbiopsier på två patienter. Hur man kan tycka det är så fruktansvärt häftigt är nog svårt för nån som inte jobbar i vården att förstå, men jag fullkomligt älskar sånt som har med kött och blod att göra... Haha, nårrå, riktigt så illa är det inte, men det är svinkul att göra saker som man vanligtvis inte får göra. Detta är nämligen något läkarna brukar göra i samband med en studie, men idag hade läkaren inte tid och delegerade över det. Vad jag gjorde är ganska simpelt. Jag la lite Carbocainadrenalin innan för huden på patientens mage och sedan togs en biopsi med hjälp av en liten stans. Jag hade dock inte förväntat mig att det skulle behövas så mycket kraft så jag blev lite ställd först... jag trodde nämligen stansen skulle vara vass, men det var den inte. Med lite kraft gick den igenom huden och en fin liten cylinderformad hudbit följde med ut. Otroligt häftigt!

Lite jobb nudå...

Image and video hosting by TinyPic

No comments: