Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Trippelmordet

Thursday, May 13, 2010

Trippelmordet

Hur var det nu med pressetiken? Aftonbladet lägger ut både namn och bild på den 21-åriga brodern som erkänt morden. Inte mig emot egentligen, men jag reagerar just eftersom debatten om mediadrevet förde just detta fenomen till fokus. Denna gång är det omvända roller och Expressen håller sig till att kalla honom just 21-åringen. Eftersom killen inte ens är häktat ännu tycker jag nog deras sätt är det rätta, men jag siar att namn och bild kommer även i denna tidning inom kort.

Konstnären Lars Vilks har det banne mig inte lätt nuförtin... efter attacken under en av hans föreläsningar i veckan har nu även hans hemsida hackats. Dock verkar hackningen ha motsatt weffekt mot vad den var menad för. Lars själv säger:

Tar du illa vid dig av att man hackat din hemsida?
- Det här är ju en del av mitt konstprojekt och det är kul att folk engagerar sig.

I Australien satsar man på en ny variant av dokusåpa där deltagarna ska auktionera ut sin oskuld. Veronika... en av deltagarna i den nya såpan säger:

...pengarna var inte den största orsaken. Det handlar mer om att utmana folks åsikter om det här

Ok, men finns det inte andra sätt att provocera? Och jag undrar... varför har deltagarna fingerade namn? Lär ju inte vara allt för svårt att ta reda på vad de heter på riktigt eftersom de inte samtidigt bär mask. Folk, grannar, gamla skolkamrater? Skulle de hålla käft? Naaaa.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: