Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Vem skulle sakna svt?

Tuesday, May 11, 2010

Vem skulle sakna svt?

En långdragen tvist mellan kabeltvbolagen och SVT kan göra det svart i rutan hos miljontals svenskar inom två veckor. Tvisten har nåt att göra med vidaresändning då kanalerna sänds via kabeloperatörerna. Tyckas kan ju att inte folket ska bli drabbade av detta, eftersom tv-licensen är mer än nog att betala (ofrivilligt måste tilläggas), men sen när vart livet rättvist. Och seriöst... undrar hur många som verkligen skulle sakna de två kanalerna. Inte jag i alla fall. Jag skulle mer än gärna bli av med dom och ha en legitim anledning att inte betala licens.

Varför är det så hiskeligt kallt ute? Jag vill ha vårvärme nu! När jag kom hem igår var jag alldeles blåfrusen. Jag var också så trött i går när jag kom hem att jag inte orkade annat än packa upp smutstvätten och käka innan jag la huvudet att vila. Känns så där lagom peppande att gå till jobbet nu i två dagar. Man borde ju tvärtom tycka att det inte gjorde nåt eftersom det stundar en långledighet, men tvärtom känns det nästan ännu värre. Onödigt på nåt vis... skulle vilja hoppa direkt till onsdag kväll.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: