Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Bo i hus

Thursday, May 06, 2010

Bo i hus

En söt stuga för 1 krona... ja, plus de 50 000 det kostar att flytta det. Det är banne mig inte dyrt. Tänk om man bara hade nånstans att ställa den. Det är Bettina Persson som säljer... eftersom de behöver marken. det lär ju inte bli några problem att få det sålt nu efter de fått vara med i Aftonbladet.

Undrar om jag nånsin kommer bo i hus. Det vore ju skitmysigt, men det finns en del nackdelar jag inte kan anpassa mig till. Det första är att det alltid är kallt i hus eftersom elen är så dyr. Jag hatar att frysa och skulle därmed bli ruinerad. Det andra är trädgård... jag hatar allt som heter trädgårdsskötsel och kan därför inte ha en tomt om jag inte också har en trädgårdsmästare och hur sjutton ska man få råd med en sån? För jag vill ju ha en trädgård.

Sen är det ju de där med underhåll av huset. Till viss del tror jag det kan vara kul. Man kan pyssla och fixa precis som man vill. Men alla vet ju att det hela tiden kommer till saker man måste fixa. Sånt gillar jag inte... jag gillar inte måsten. Speciellt inte om de innebär tid, arbete och pengar.

Fast jag vill nog ändå prova att bo i hus nån gång i mitt liv. Och jag tror jag tar ett sånt där vid en sjö, men egen badplats och båt och sånt. Ja, vi säger så.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: