Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Vintermorgon

Saturday, February 12, 2011

Vintermorgon

Igår gjorde Foppa sin comeback. Tränaren ger honom bra betyg och utnämner honom lagets bästa spelare under matchen igår, men Foppa själv är inte nöjd. Och frågan är hur bra bäst är när matchen förlorades med 1-3. Långt från katastrof i alla fall. Well done Foppa.

Idag ska det bli kanonväder. Kanonväder innebär ofta sol. Ingen bryr sig om att det är iskallt. Just nu är det enligt min mobilapp från SMHI (som alltid är mycket bättre än deras egen sida på nätet) 7 minus. Det kallar jag inte kanon även om solen skiner. Det är i alla fall bättre än igår.

Värnamo tycks ha blivit förskonade från de enorma mängder snö som kommit norröver. Det snöyrde igår när jag anlände, men på maken ligger inga decimeter utan ett ganska tunt vitt täcke. Lire plusgrader och det försvinner nog ganska snabbt. Tänk om det vore lika bra hemma. Där lär det ta ett bra tag innan man får springa på barmark igen tyvärr.

Sista biten av tågresan igår gick väldigt bra. Jag somnade som en stock efter att ha tagit mig från Västtåget till Krösatåget i ett Jönköping där det stormade så man bokstavligen fick hålla i mössan för att den inte skulle blåsa av. På kvällen körde vi klassiskt fredagsmys... d.v.s tacos. Inte klassiskt för oss, men för resten av Sverige tycks det ju. Som jag misstänkte hade jag inte mycket till energi kvar efter alla tidigare mornar och det dröjde inte länge innan vi sussade sött i soffan. En fredagkväll bortslösad alltså.

Hur mycket jag än hatar minusgrader gör det underlaget på marken ganska stabilt för löparskorna och nu är det dax att snöra på dom för ett varv runt Lagan bort till Osudden och tillbaka.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: