Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Blodspill

Wednesday, February 16, 2011

Blodspill

Efter att ha diskat i godan ro igår satte jag mig vid datorn bara för att efter ett tag känna att jag var extremt kladdig om händerna. Jag kollade ner och allt var rött. Händerna, tangentbord och mus. Som ett mindre blodbad. WTF? Jag tittade och tittade, men kunde inte lokalisera källan. När jag spolade händerna under vatten såg jag det. Ett litet sår, som en liten grop ovanpå vänster lillfinger i storlek 1 x 3 mm, som pytsade ut en ny portion blod snabbare än jag han torka.

Det omöjliga jobbet med att få stopp på blödningen började. Jag tryckte och torkade, men inget tycktes hjälpa. Till slut fick jag på ett plåster och det var inte lätt ska jag säga. Puh, plåstret på, faran över... eller? Icke då, medan jag försökte polera upp tangentbordet kände jag det igen och på ca 5 minuter hade jag blött igenom hela plåstret och blodet droppade rakt igenom. Och denna historia upprepade sig tills jag tillslut plockade fram det tunga artilleriet med kompresser och läkartejp och efter ett par omgångar med det fick jag det tätt nog.


Tänk, allt detta för ett litet fjuttsår jag inte ens kände när jag fick tack vare att mina händer är torra som fnöske. När jag tittar på det nu på morgonen inser jag att det är ganska djupt. Blir alltså inte roligt med handtvätt och sprit på jobbet idag. Tur jag spenderar halva morgonen i telefon.


Image and video hosting by TinyPic

3 comments:

Khelben said...

Rek. en läsning på den här sidan: http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1634

K-vitamin hjälper att få blodet att koagulera och det finns bl.a. i bladgrönsaker, fast det känner du säkert redan till. :)

Min fundering är alltså för mycket kaffe och för bladgrönsaker? Tänkte bara förmedla lite av mina tankar inom området.

Khelben said...

För lite bladgrönsaker menade jag.

Hannastacia said...

Tror inte jag äter för lite grönsaker, men för mycket kaffe är jag absolut skyldig till.

Det stora problemet är nog extremt torra händer som spricker väldigt lätt och har svårt att läka.