Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Morning Moon

Saturday, February 19, 2011

Morning Moon

Vaknade 6.36 och skuttade upp ur sängen peppad som sjutton på att ge mig ut och springa. Perfekt... behöver inte vänta ut våldtäktsmännen för det har redan börjat ljusna. Vilken jäkla käftsmäll när jag såg att det var 17 minusgrader! Det är lite väl kallt för att springa faktiskt. DARN!!!


Det tog ett tag innan jag fattade vad det varför lysande ring ovanför husen i Markbacken. Men det är ju månen. Att det tog så lång tid att inse vad det var beror på att jag varje vardagsmorgon brukar kolla på den och den stjärna som alltid lyser skarpt bredvid den... även när det i övrigt inte syns en enda stjärna på himlen. Detta brukar ske genom mitt köksfönster som vetter åt öster, helt andra hållet än detta som är rakt västerut. Den sken upp hela skolgården och färgerna var helt otroliga. Tyvärr gick det inte att göra det rättvisa med kameran eftersom jag inte fick upp dörren och fick ta kortet genom rutan. Men visst är den vacker?

Tänkte försöka ta ett nytt kort, men... inte mer än fem minuter senare är var den borta. Som om den aldrig varit där.

Eftersom det inte blev nåt tvättande igår kväll får det bli nu istället. Fy vad tråkigt det är med tvätt när maskinerna står fyra trappor ner i den kalla källaren.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: