Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Polispådrag på Ekersgatan

Saturday, February 05, 2011

Polispådrag på Ekersgatan

Pådrag kanske var lite att ta, men det är poliser här. Jag har ju tidigare berättat om mina hemska grannar rakt över. De kanske är jättetrevliga människor, men herr och fru Granne irriterar mig när de spenderar all sin tid på balkongen med cigg och öl och GLOR. De glor och glor och sommartid är det nästan så man väljer bakvägen ut för att slippa deras blickar. Sitter de inte på balkongen kan man ge sig fan på att se dom sittandes utanför vad som en gång var Napoli på Ekersgatan. Herr Granne är dessutom alltid vaken tidigt på morgonen och då står han med cigg i näven på balkongen och glor rakt upp på mig när jag rör mig i lägenheten. Creepy. Jag är dock otroligt tacksam att de möblerat om så jag slipper se honom sitta framför datorn på morgonen med sin blåa morgonrock öppen medan han kollar på barnförbjudet. BLÄ!

Nu händer alltså nånting och Herr Granne är inblandad. Jag ser inte riktigt vad eftersom deras ingång ligger på andra sidan, men nyss kom en polisdonna med Herr Granne i släptåg runt och kikade in genom deras fönster. Polisdonnan tog sin batong och knackade på rutan. Inget hände och de gick runt igen. En annan polis väntade på dom, men sen försvann de runt huset igen. Kan ju inte vara så enkelt att Herr Granne supit bort nycklarna och jag är SUPERNYFIKEN! Måste gå och spana om det händer nåt mer.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: