Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Melodifestivalen mot QX-galan

Sunday, February 20, 2011

Melodifestivalen mot QX-galan

Nu var det lite svårt att höra eftersom grannens dunkadunka överröstade det mesta inom en mils radie, men var inte gårdagens melodifestival den sämsta hittills?

Linda Sundblad - Lucky You
Tandställningen, som Linda fått en del påhopp om, passade bra som rekvisita, när hon gick upp på scenen med den här tralalala-låten. Känns som nåt som skulle kunna vara från Lambrettas första skiva, Inte Linda Sundblad, 29 årig soloartist.

Simon Forsberg - Tid att andas
Grabben låter på pricken som en manlig Sonja Alden. Låten lät som en lååång inledning, och kom aldrig riktigt igång.

Sara Lumholdt - Enemy
Fy så pinsamt dåligt. Sara såg ut som hon aldrig stått på scen förr. Hon fumlade och höll på att trilla flera gånger. Ingen känsla i rörelserna alls. Och därmed blev även sången svajig och oproffsig. Jag som fått för mig att Sara var den som kunde sjunga i A-teens. Jag hade tydligen fel.

The playtones - The king
Kvällens enda bra låt. Underbar scenshow, dragig låt. En given vinnare.
 
Shirley's Angels - I thought it was forever
Bättre än vad jag väntade mig. Jag har aldrig gillat Shirleys röst, men tillsammans med de andra funkade det ok. Scenshowen var också helt ok i jämföresle med resten.

Sebastian - No one els could
Boooring! Har inte Sebastian en väldigt uppnosig attityd... eller ser han bara ut så? Hur som helst var detta bottenskrap deluxe. När jag hörde låten i snabbreprisen hade inget fastnat, utan det var som att höra en ny låt igen. Inte bra betyg.

Sara Varga - Spring för livet
Otroligt vacker tjej. Men detta stillastående intetsägande var inte vad jag väntade mig av en tjej som även kallar sig DJ Varga och lirar skivor på Stockholms hetaste klubbar.

Erik Saade - Popular
Låten var väl mest catchy av dom alla, men snälla nån Kempe... den texten? En ung pojk som skriker ut hur han vill vara populär. Har ni sett serien Glee? Låten skulle passa serien som handen i handsken. Men den passar väl också i Melodifestivalen antar jag. En flickidol med en hejdundrande scenshow brukar ju gå hem.

Nån som imponerade var Lena PH i sin "duett" med Dead by April. Jag har aldrig förstått mig på varför hon klär sig i klänningar som gör att hon ser ut att vara bara bröst och rör sig som om hon nyss blivit släppt från hispan. Detta gjorde hon bra och stilen passade henne bra mycket bättre än hennes vanliga.

Efter Melodifestivalen halkade jag in lite snabbt på QX-galan som sändes på TV4, mitt i en enorm hyllning till Mona Sahlin. Och det får man väl faktiskt ge henne, för här har hon faktiskt gjort lite nytta.

En annan som hyllades under galan med stående ovationer, var September, som tycks vunnit hela Sveriges hjärtan efter sin medverkan i "Så mycket bättre". Och det är hon värd. Vilket underbarn, vilket energiknippe. Kolla uppträdandet här:



Image and video hosting by TinyPic

No comments: