Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Lite smått och gott från tidningarna då...

Monday, February 28, 2011

Lite smått och gott från tidningarna då...

Pälsmössor
"Här föder han upp din mössa" skriver Aftonbladet i hopp om att skapa ny debatt om djurplågeri. Ett ämne som alltid är hett. Men när man ska läsa om personen som säger sig älska djur, men föder upp dom endast för att ha ihjäl dom får man endast några rader och sen får man veta att man måste köpa tidningen eller gå med i plus för att läsa resten.

jag förstår att tidningarna försöker tjäna lite extra kosing, men det kan de väl göra på skvaller och annat bråte. Såna här artiklar borde väl alla få läsa... oavsett vilken sida man står på i djurrättsfrågan. Det kommer ju hur som helst bli rabalder om den och då är det väl roligare om alla kan vara med och säga sitt?

Styckmordet
"Ny information gör GW övertygad"... om vadå?

Professor Leif GW Persson har tidigare uttryckt sig vara orolig i mordutredningen.
Gärningsmannaprofilen för en styckmördare stämde inte riktigt överens med den 51-årige mannen som, sedan i januari månad, sitter häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet på sin kvinnliga kollega, ansåg han. Nu har han ändrat sig.
- Det finns alltid undantag, säger Leif GW Persson. Jag var orolig ett tag, men med den information jag har nu är jag säker på att det kommer att fixa sig. Jag är komfortabel med situationen.

Men vad säger egentligen GW? Menar han att han är säker på att 51-åringen är skyldig... eller att han inte är det? GW brukar ha ju ha rätt, men informationen i artikeln säger ju ingenting om vad GW tror.

Big Brother skandal
Rickard och Ebba lämnade tvärt Big Brother-huset i lördags. Anledningen är okänd, men Rickard verkade minst sagt fått lite snurr i skallen. När jag gick ut från Ekershallen läste jag på löpsedeln nåt i stil med "Därför mörkar TV4 Rickards kollaps", men den rubriken går inte att finna på vare sif Aftonbladet eller Expressens hemsidor. Istället hittar man där bara samma artiklar som stått där hela dagen där de inte ger nån som helst information om vad som hänt. Men såklart kan tidningarna alltid spekulera och deras diagnos på Rickard är en reaktiv psykos.


Bingolotto
Jag skulle bli så förbannad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen om jag trott jag vunnit nåt stort och sen insåg att jag blivit lurad. Det är vad som hände massor med bingolottospelare i går när fel jäkla nummer visades. Datorn hakade sig och fel nummer kom upp på skärmen. På frågan om det är så att numren är förutbestämde svarar han som bestämmer att de är det. Det är alltså bara fuffens och båg att man sitter där i programmet och spelar. Allt är redan förutbestämt, vilket jag tycker gör att spelet förlorar hela sin tjusning... om det nu hade nån från början. Den lurade damen som talar ut i tindningen säger att hon vill ha sin vinst och jag håller med henne om att hon ska få den. Hon och alla andra som trodde sig ha vunnit. Bingolotto lär ju ha råd och de kan gott betala för sin tabbe.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: