Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: 2. I mina öron när jag tränar

Wednesday, February 02, 2011

2. I mina öron när jag tränar

Äh, jag kör en till dagens eftersom jag kände att den passa in ganska bra här.

Volbeat är det som går varmast. Tempo, pepp och bra musik helt enkelt. Dock saknar jag musik med rätt bpm för ett helt intensivpass. Brukar försöka sno efter att ha varit på pass på Friskis, men har så dålig koll på dessa artister att det är svårt att hitta.

På passen är musiken extremt viktig. Gympapassen är definitivt inte lika roliga som step/aerobics. Dels för att passen i sig inte är lika roliga, men också för att musiken ofta är ganska misspepp. Jag antar det är för att den ska passa även den äldre åldersgruppen som är betydligt större på dessa pass, men fy va tråkig musik det kan vara ibland.

Men... det ska också tilläggas att det jag helst tränar är löpning och då vill jag inte ha nånting i mina öron. Jag vill höra vad som händer runt omkring mig. Om det så är naturen eller en läskig gubbe i en buske. Men helt tyst är det inte i mina öron. Jag har ju nämnt det förut, men jag har ju nån sjuklig grej för mig att jag alltid räknar i huvudet. Nåt tvångssyndrom light. Jag räknar när jag går och jag räknar när jag springer. Vad jag räknar är oklart och jag kan börja var som helst och sluta var som helst och börja om. Fy, va sjukt det låter när man skriver det, haha, men jag är väl helt enkelt inte helt normal.

Anledningen att jag tyckte detta passade in är ju för att jag ska ut och springa nu såklart. Hur det ska gå vet jag inte. Jag har sån fruktansvärd träningsvärk i låren sen gårdagen. Kan inte begripa varför när jag tränar i princip varje dag och sällan får det. Och sen helt plötsligt supervärk. Det händer typ en gång i månaden max och jag tränade ingen muskel i går som jag inte vanligtvis tränar och inte tyngre heller för den delen. Weird minst sagt.

Nu knyter vi de blåa favorit Nike-skorna (börjar bli dax för en USA-resa för inköp av nya) och ger oss av... och börjar räkna.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: