Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Regn, snö och storm

Saturday, February 05, 2011

Regn, snö och storm

Ja, det låter ju helt underbart. Vad trött jag är på väder! För ett par veckor sen fick vi höra att det skulle bli iskyla till mars. Igår läste jag att vi skulle få vår i två veckor. Solen skulle skina, graderna skulle liggan ovan strecket på termometern och fåglar skulle kvittra och nu... ja, som rubriken lyder och sen sjunker temperaturen. Tröttsamt!

Jag har ingen aning om vad det är för underlag på vägarna i detta nu. Stormen som härjade i går verkar i alla fall ha lagt sig och den nya har inte ännu anlänt. Jag tyckte inte det var speciellt halt i går, men ortopeden ansåg nog annat då det var överfullt redan tidig morgon. Hur som helst ska jag trotsa vad det än är och ge mig ut och morgonspringa. Jag har ännu inte, sedan innan vintern sprungit min favoritrunda på 7 km bort runt Västhaga > Varberga < Markbacken, men det är planen för morgonen. Ni får gärna hålla tummarna för mig.

Men jag kan inte ge mig iväg riktigt än. Tvätten är i maskinen och ska hängas klockan 8.00 men sen drar jag.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: