Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Hjärtstartare

Tuesday, February 08, 2011

Hjärtstartare

Det ligger återigen ett fult vitt täcke på marken. Var det verkligen nödvändigt? Och är det verkligen nödvändigt att det fortfarande snöar?

Mitt hjärta har fått ett ordentligt uppvaknande idag (inte för att det nånsin sover, men ändå). Plötsligt ringer min telefon och först fattar jag ingenting. Vem ringer så här dax? Sen slåt dig mig... mamma! Nej! nu har det hänt nåt. Innan jag hann till telefonen hade den slutat ringa och när jag försökte ringa upp var det bara upptaget. Jag hann föreställa mig en mängd scenarion innan jag tillslut kom fram. tack och lov var de oskadda och incheckade på Arlanda. Men resan hade varit ett helvete. Det hade blötsnöat hela vägen och sikten varit ca en meter framför bilen. Tack och lov att de tog sig fram välbehållna. Nu väntar förhoppningsvis bara roligheter i en vecka.

Har vi nakenskannrar på Arlanda än? Det kan jag väl aldrig tro för här i pryda Sverige går ju alltid integritet före säkerhet. Men men den nya versionen skannrar borde det väl ändå inte vara nåt problem. istället för en verklig bild av den nakna kroppen ska den omvandlas till en tecknad. Man blir alltså en seriefigur där inga kön eller bröst syns.


Har ni sett programmet "Svensk maffia" på TV4? Programmet ska ge en inblick i Sveriges gängkultur. Lite som i andra granskande program i kanalen hängs folk ut med bild, utan att tänka på konsekvenserna. Vem som helst borde ju förstå att det inte kan vara direkt positivt att visa nyllet på en person som lever i en värld där mycket går ut på elimination av sina fiender. Men 21-åringen som hängdes ut i förra programmet blev inte offer för sina rivaler. Han hade när programmet sändes gett upp sin kriminella bana. Killen hade psykiska problem och tre dagar efter att programmet sändes hittades han död efter självmord. Nu ska man väl inte helt lägga skulden på TV4 här. Killen var uppenbart bekymrad i sig själv och han hade godkänt publicering, men är det dax att TV4 börjar tänka ett steg längre. Det är inte första gången deras program skapar mer problem än nåt annat.



Christina Aguilera har haft sitt livs mest pinsamma ögonblick när hon glömde orden till USAs nationalsång under Super Bowl i söndags. Jag kan dock inte påstå att jag hörde vart det blev fel för hon gal ju som en stucken höna.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: