Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: 3. Ett fint idrottsminne

Friday, February 04, 2011

3. Ett fint idrottsminne

Oj, denna var riktigt svår. Jag har väl inga direkta idrottsminnen att välja mellan, men jag kommer att tänka på två som har koppling till idrott i alla fall.

Den första är när jag var på Speedway-VM i Vetlanda för herrans massa år sedan. Vad kan jag har varit i ålder... kanske 10-11 år. Hur som helst åkte jag med min bowlingkompis Karin och hela hennes tjocka släkt. Vi åkte i karavan från Örebro i flera bilar och stämningen var väl i klass med den som är på bikemeet och liknande. Utseendet på resenärena med för den delen. Tjocka människor med västar och brylkräm. Det kändes stort. Även om jag inte visste vem han var då var detta första gången Tony Rickardsson visade vem han var genom att vinna hela skiten.

Det andra minnet jag har är när vi var i Sälen. Hundfjället närmare bestämt. Jag har bara åkt slalom två gånger i hela mitt liv och detta var den första. Skulle tippa på att jag var ca 16-17 år. Av resan minns jag inte så mycket förutom det att tonårs-Hanna ville gå under jorden av skam när vi fick köpa snökedjor för att ta oss upp för backen till stugan. Men... det fina med historien var att älskade och saknade Rolle lärde mig åka slalom. Han tog mig upp i den bästa blåa backen och vi åkte och åkte om och om igen. Extremt roligt och jag var så stolt för jag ramlade inte en enda gång.. förutom när jag skulle på liften det vill säga.. Vi pratade några gånger om att vi skulle göra om det, men det blev liksom aldrig av.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: