Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Dax för nytt träningsupplägg

Monday, February 28, 2011

Dax för nytt träningsupplägg

Nu ska det väl ändå kunna vara dax att kunna komma igång med löpträningen ordentligt? Det bara FÅR INTE komma mer snö. Det är dax att lägga om träningen lite inför den stundande säsongen och jag tänkte köra ett övergångsprogram tills jag kan komma igång på riktigt.


Styrka (2ggr/vecka) 
måndag och torsdag med vilodag efter
Knäböj 50 x 3 med vikt
Utfall 30 (ben) x 3 med vikt
Armhävningar 30 x 3
Situps 50 x 3

Styrkedagarna kombineras med 60 minuters powerwalk.

Kondition (3ggr/vecka)
onsdag, lördag och söndag
Vad gäller konditionsbiten tänkte jag göra det enkelt för mig och följa ett program ur iFORM som heter: Spring 10 km Det innebär löpträning tre dagar i veckan med löftet om att man på 12 veckor ska kunna springa 10 km utan problem, nåt som jag ju faktiskt än i dag aldrig provat. Tänkte skriva ut det och kryssa av dag för dag så jag vet vart jag hålls... kan lätt bli lite rörigt annars vet jag av erfarenhet.



Kost
Sen tänker jag lägga om kosten lite igen. Jag har forskat runt en hel del och det verkar faktiskt som att GI är det som hjälpt folk med magar som min bäst. Jag gillar ju egentligen inte att följa kostprogram, men jag ska faktiskt försöka tänkte jag. Mitt största problem har ju alltid varit att hitta mat där jag får i mig tillräckligt med bra energi för att orka med träning och samtidigt hålla magen i schack. Kanske GI is the shit.

Så, jag har beställt en bok med GI-mat... en typ receptbok fast med fullständiga menyer för sex veckor (tror jag det var). Ska det funka måste jag veta vad jag ska äta innan. Jag hoppas bara inte alla recept består av avokado som ju är en av de saker jag bara inte kan förmå mig att äta.

Sen kan vi ju slå en till fluga i samma smäll här tänkte jag. Det är ju snart dax för det man kallar beach 2011, vilket för mig inte innebär att jag kommer svira runt i bikini, men det skadar ju inte att tappa några kilon inför den mer lättklädda säsongen. Och sen är det ju de där jäkla godisbegäret jag måste göra mig av med.

Det är alltid så peppande med nya program!

Ett litet pepp till er som ser ut som jag:
Personer med korta ben bränner fler kalorier eftersom de tar fler steg för att tillryggalägga samma distans och därmed slukar kroppen mer energi.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: