Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Kvällens låtar prelisten

Saturday, February 05, 2011

Kvällens låtar prelisten

Som tradition är har jag här lyssnat igenom kvällens låtar och här är min åsikt om hur mycket de suger.


Surprice. Förväntade mig en ballad. Inte en elektronisk September sound-alike. Lite för sommardisko för min smak. Tror inte den går hem hos folket. Dessutom är ju vanligen Dilba så himla tråkig, men vem vet. Hon kanske piffar upp sig ordentligt kvällen i ära.

Swingfly hade lite för kul med det vita pulvret tillsammans med Sanna Bråding och effekten tycks inte ha gått ur riktigt. Rip off Teddybears sthmls Cobrastyle. Prova att sjung med My style is di bom digi bom di deng di deng digigi uu uuu... det funkar klockrent.

Det finns tydligen inget krav på att kunna sjunga när man ska vara med i Melodifestivalen. Och ja, varför skulle det, det är ju melodin som tävlar. Detta har vi hört förr och det är väl kanske vad man kan kalla schlager. Jag kunde faktiskt inte förmå mig att lyssna klart.

Radiohit givet. Vem är snubben? kunde lika gärna varit Ola och kanske hade det varit bättre om det varit Ola för då hade nog låten vunnit lite poäng på det. Men den här snubben kan nog också bli en liten flickidol.

Visst känns många låtar som om man bara slängt ihop nåt för att kunna vara med i tävlingen. Det behöver inte vara speciellt bra eller speciellt, bara det är lite gulligt och har catchy slingor. Detta är typexemplet. På bilden ser gruppen ut att vara nåt i stil med The Blonds eller till och med lite rockabilly, men innan jag sett den tänkte jag mer på polkagris och tyll.

Helvete jag hoppade högt när låten startade, haha. Men tro inte det var nåt drag i den för det. Låter som en sambainspirerad Ryback. Otroligt likt Ryback faktiskt. Finns det ingen fantasi i låtskrivandet. Inte kommer en prick likadan låt vinna igen.

Fy för svenska språket. "Du slåss med vädeerkvarnar och jag står brevee"? Svenska i musik kan förstöra vad som helst. Men här hade det nog inte spelat nån roll om det varit på engelska för låten förstör sig själv. Urtråkigt. Sen har Pernilla en ganska intetsägande tråkig röst. I de lägre pariterna låter hon en del som Eva Dalgren och det finns nog ingen röst som ger mig mer rysningar och då inte av den bra sorten.

Ja, det hade man väl kunnat räkna ut med *pip* att Danny skulle ta hem segern i min bok. Haha, jag inser att det låter som jag har en crusch på pojkspolingen, men nä... så är det inte. Låten är inte direkt bra, men den röjer skiten ur de andra låtarna.
    Hur många är det som går vidare? Två va? Jag chansar på Danny och Jonas Matsson, men kanske de är för lika. Låtarna är det definitivt  inte, men vi vet ju att folket inte bara röstar på låtarna. Pernilla Andersson och Silvertjejen går vidare till andra chansen. Det borde handla om de fyra i alla fall.

    Nu jäklar måste jag skynda. Jag hade ju tänkt se en film innan festivalen börjar. Och innan det ska jag hinna duscha efter 45 minuter på steppern. Och äta måste man ju göra också... får slänga ihop nåt snabbt till filmen. Jag verkar förresten gjort mig lite illa. Knäna känner av löpturen i morse och jag är öm på hela baksidan av vänsterlåret. Kollade till och där ser jag ett stort svart blåmärke. Weird. Nä, skynda var det ju!

    Image and video hosting by TinyPic

    No comments: