Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Tack och lov

Sunday, January 10, 2010

Tack och lov

Vintern håller i sig men nästa vecka blir betydligt mildare. Högtrycket som hållit kvar iskylan över Skandinavien är på väg bort och försvagas. Nästa vecka blir generellt tio till femton grader varmare i hela landet.

Å, snälla säg att det är sant! Känns som en tegelsten lyfter från bröstet bara jag läser artikeln. När det är så här kallt är min kropp i en konstant muskelkontraktion för att hålla mig varm (det hjälper såklart inte) och ibland blir det så jobbigt att jag måste stanna till och sätta mig och koncentrera varenda hjärncell på att slappna av.

Idag är det dock lika skitkallt som det varit nu i vad som känns som ett decennium. Minus 22,6 nu, men av erfarenhet vet jag ju att det kommer sjunka några grader till innan dagsljuset kommer. Burrr!

Image and video hosting by TinyPic

2 comments:

Christian said...

tegelstund?!?!?????

Hannastacia said...

HAHAHA HAHAH HAHAHAHHA, var sjutton kom den ifrån tro?