Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: SJ backar

Saturday, January 30, 2010

SJ backar

SJ erbjuder ersättning till de som drabbats av inställda tåg igår. Ehh, hade de tänkt nåt annat från början? Klart de ska ersätta vad de ställer till med. Man kan inte, som Sverige gör, gå ut och uppmana folk till att åka kollektivt när det inte funkar. Folk litar på SJ och liknande att ta sig fram dit de ska i tid.

På frågan om ersättningsbussar, säger SJ att det skulle ha tagit för lång tid att få dit dom igår. Jag betvivlar att det stämmer. På en av mina många resor med ersättningsbuss förklarade föraren att det alltid finns bussar i beredskap. Dessutom är bussföretagen snabba att tacka ja till såna här tillfällen, eftersom desperationen gör att de kan ta mer pengar. Så vad jag tror det handlade om igår för SJ, var att det skulle bli alldeles för dyrt. Synd bara att de nu skapat sån ilska att de måste gå in och täcka för en massa taxiresor och dyra hotell i stället.

Jag kommer utan tvekan skicka in min biljetter till SJ för att få ersättning. Och min rea är inte slut ännu. Jag ska till Lund och hem igen innan jag vet hur många biljetter jag ska skicka. Jag har en liten aning om att det kommer bli fler än de tre resor jag vill ersättning för hittills.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: