Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: En vädermyt

Sunday, January 24, 2010

En vädermyt

Meterologen Pär Holmgren förklarar nu att det är en myt att det kan vara olika kallt vid samma gradantal p.g.a luftfuktighet. Det finns nämligen ingen luftfuktighet vid minusgrader. Dock kan det kännas kallare om det blåser. Jag säger inte emot honom, för jag är ju helt clueless, men...

Hur förklarar han att det i de väder när man tror att det är högre luftfuktighet blir kondens/vitt på ytterkläderna? Jag trodde detta berodde på fukten i luften, men det gör då alltså inte. I julas var jag ute och gick prick varje morgon och trots att det var lika kallt var det bara två av dagarna jag blev helt vit på mössan, vantarna och i håret. Dessa dagar kändes otroligt kalla... men det var alltså samma grader. Betyder det att jag gav i från mig mer luftfuktighet? Hade jag högre kroppstemperatur? trots att jag gick lika snabbt som de andra mornarna? Nu vart ju detta ett mysterium... snälla Pär, lös min gåta!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: