Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Kjell på slottet

Sunday, January 17, 2010

Kjell på slottet

Jag kan inte fatta att jag missade "Stjärnorna på slottet" nu när det var Kjelles tur. tack vare SVT Play kunde jag tack och lov se det ändå. Vilken jäkla man de där är! Var han en idol innan är det inget mot vad han är nu. Jag tror jag måste försöka hitta lite gamla filmer med honom. För trots att man sett en hel del, verkar jag ha missat de bästa (om man dömer från klippen i programmet. Och va söt han var när han var ung.


Kjells uppväxt var nästan som jag misstänkt den va. Det krävs nog lite strul i uppväxten för att få sånt jädraranama som han har. Och han verkar stå för prick allt han gjort under hela sitt liv. Päronglassen i nyllet på rektorn var ju bara för helfestligt. På nåt sätt påminner Kjell mig om Rolle. Jag vet inte varför... kanske för att de är på nåt sätt lika utseendemässigt, men det är nåt mer. Hela personen på nåt sätt och det är kanske därför jag tycker så bra om han. Det och det faktum att han enligt mig är den enda svenska skådis som kan spela en roll utan att det låter tillgjort eller som han ens spelar.

Nu till anledningen att jag kom på att jag missat programmet. SVTs val att klippa bort namnet på Johan T Linwall i programmet. Varför? Vad finns det för anledning att skydda honom? Nu vet väl i.o.f.s alla att det var han ändå, men att nämna hans namn i samband med att Kjell berättar sin version vore väl inte mer än rätt. Johan har förstört livet (eller delar av liv i alla fall) för många med den journalistik han fört och han ska fan ställas mot väggen. Jag tror dessutom inte att han är ett skit bättre idag... han är nog bara lite smartare och har lärt sig att dölja det bättre. Men en slemmig gris är han oavsett.

Avsnittet med Kjelle var en höjdare. Jag vill se mer!

En annan sak: Lika förvånad som jag var efter förra programmet att Siw Malmkvist var skåning, är jag nu när hon inte alls prata smålänska länge. What's the deal, Siw?

Image and video hosting by TinyPic

No comments: