Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Kapten Klänning

Friday, January 29, 2010

Kapten Klänning

Att länspolismästaren Göran Lindberg a.k.a Kapten Klänning är häktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt och förbredelse till grov våldtäkt mot barn har väl ingen undgått. Vidrigt! Dock undrar jag en sak. Var det inte så förr att man inte fick publicera namn och bild fören personen i fråga var bevisat skyldig och dömd? Eller är det bara nåt jag fått för mig från tv? Om det en gång var så, verkar den regeln försvunnit helt, för bild och namn och mer därtill publiceras i rasande fart nuförtiden. Och jag tycker det är fel. Tänk... bara tänk nu, att Kapten Klänning är oskyldig. Vad händer då med hans fortsatta liv? Då lär ju en sån här sak förstört resten av hans liv totalt. Nu är denna grisen säkert skyldig, men OM. Bara en tanke...

Jag såg denna annons i just Aftonbladet för ett tag sen och tänkte på hur extremt olockande och gammeldax den såg ut, jämfört med andra annonser om samma ämne. Idag skriver samma tidning om att det är en bluffannons. Länken leder till en blogg där man beställer produkten som man sedan får betala om och om igen. Om de satt dit bedragarna eller inte framgår inte, men tidningen har såklart tagit bort den sen de insett sitt misstag. Återigen people! Beställ inte saker på internet om ni inte vet att det är säkert!

Och så vart det äntligen fredag... som jag har längtat. Äntligen ska jag få träffa Bäjb igen. Som jag saknat! Det är hårt att gå från en lång julledighet tillsammans till att inte ses på nästan en månad. Så ska det ju inte behöva va!!! Hoppas ÅÅÅÅ HOPPAS nu att tågresan inte krånglar. Pllleeeeeeeeeeezzzzz SJ!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: