Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Lista över mina listor

Sunday, January 17, 2010

Lista över mina listor

Satt och funderade lite över att det redan är söndag igen och hur fort helgerna går. Förvånansvärt nog känns det inte så jobbigt. Inte jobbigt alls faktiskt.

Det är otroligt vad mycket lättare ALLT känns bara man har nåt roligt att se fram emot. Sedan vi bestämde att vi skulle åka till USA har faktiskt det mesta, som vanligtvis känns jobbigt och motigt känns lätt... eller inte känts alls. Jag menar, visst jag känner väl inte mig sådär jättepeppad inför en ny arbetsvecka i morgon, men en ny vecka innebär en vecka närmare avresa. Jag har till och med kommit över att jag inte kommer få Guapos... detta efter ett pepptalk från syster (the USA one) i morse som påminde om att det finns otroligt mycket andra läckerheter i Texas.

Igår bokade jag tågbiljetter fram och åter till Göteborg, så nu är hela resan betald. Vi kollade upp vad det kostar med långtidsparkering på Landvetter och det var inte blodigare än 675 kronor för 15 dagar. Jag trodde det var svindyrt, men delat på fyra är det ju mindre än en småpotät.

Jag har ett otroligt sug att börja packa. Det går ju såklart inte, så istället gör jag vad jag alltid gör: klottrar ner listor i det oändliga i mitt anteckningsblock. Vi har hittills sidor med rubriker så som:
  • Ekonomi
  • Restider
  • Packning kläder
  • Packning övrigt
  • To Do's inför resan
  • To Do's dagarna innan resan
  • Kläder att prova
  • Saker att plocka fram/hitta
  • Saker att fråga/diskutera med grabbsen inför resan
Alla dessa sidor är såklart redan fullklottrade och de två packningslistorna är så röriga att jag funderar på att skriva om dom. Jag gör ofta så, för lika mycket som jag älskar att skriva listor, avskyr jag röriga listor. Så de brukar skrivas om och skrivas rent flera gånger innan jag ens hinner börja bocka av på dem. Jag är fullt medveten om hur sjukligt detta beteende är, men när man i övrigt är så perfekt så... (haha).


Image and video hosting by TinyPic

No comments: